اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اردبیل در مجلس:

شهرک نانو و بیوفناوری در اردبیل راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم اردبیل، نیر،‌ نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: با هدف ایجاد اشتغال و فرصت‌های کار‌آفرینی در استان، شهرک نانو و بیوفناوری‌های جدید در اردبیل راه‌اندازی می‌شود.

شهرک نانو و بیوفناوری در اردبیل راه‌اندازی می‌شود

منصور حقیقت‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: ما پیشنهاد کردیم تا شهرک حلال فود نیز در اردبیل و در شهرک‌های جدید صنعتی راه‌اندازی شود تا با برند بین‌المللی بتوانیم اشتغال مولد را توسعه و گسترش دهیم.

وی در خصوص مشکل اشتغال جوانان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی نیز خاطرنشان کرد: در ماه‌های گذشته سعی کردیم با پیگیری‌ها و همچنین تصویب قوانین موضوع فعال کردن واحدهای تولیدی و صنعتی را تقویت کنیم به طوری که ما از طریق سرمایه‌گذاری‌های کلان و جذب آنها قادر هستیم تولید را رونق داده و بستر اشتغال را بهتر از گذشته مهیا کنیم.

عضو مجمع نمایندگان استان به مصوبه 2.5 میلیارد دلاری از طریق صندوق توسعه ملی برای سرمایه‌گذاری اشاره کرد و یادآور شد: اگر این رقم به صورت کامل به بخش تولید و واحدهای فعال در این زمینه تزریق شود بخش عظیمی از مشکلات اشتغال جوانان برطرف خواهد شد.

حقیقت‌پور گفت: در همین شش ماه اخیر با هدف فعال کردن پتروشیمی و سایر واحدهای تولیدی و صنعتی کار‌آفرین پیگیری‌های لازم را انجام دادیم و این امور را همچنان در دستور کار داریم تا واحدها پویا و فعال به روند حرکتی خود ادامه دهند.

وی عنوان کرد: ما در بخش صنعت لاستیک‌سازی، رونق کشتارگاه اردبیل و بسیاری از صنایع زیر‌بنایی دیگر نظیر نساجی، سیمان و پتروشیمی پیگیری‌هایمان را انجام دادیم چرا که معتقدیم فعالیت این مجموعه‌ها می‌تواند بخش عظیمی از دغدغه خانواده‌ها را در زمینه اشتغال برطرف کند.

نماینده مردم اردبیل، نیر،‌ نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی به واردات 200 هزار راس دام زنده از کشورهای همسایه به ویژه ارمنستان اشاره کرد و افزود: نباید مردم تصور کنند که این ورود دام‌ها عاقبت و سرانجامی نظیر پرونده سابق نماینده اردبیل را به همراه دارد در حالی که ما می‌کوشیم از طریق این واردات برای بیش از 2 هزار نفر در کشتارگاه صنعتی اردبیل ایجاد اشتغال کنیم.

هفت نماینده استان به صورت مشترک پروژه‌ای را پیگیری نکرده‌اند

حقیقت‌پور در بخش دیگری از سخنان خود به خبرنگار فارس ابراز داشت: اتحاد نمایندگان آرمانی است که گاه به دلایل مختلف انجام نمی‌شود چرا که گاه نمایندگان مشغله‌هایی دارند که امکان پیگیری دسته‌جمعی موضوعات و مباحث میسر نمی‌شود.

وی مدعی شد: تاکنون به صورت مشترک، هفت نماینده استان موضوعی را پیگیری نکرده‌ایم و اغلب پیگیری‌ها به صورت انفرادی بوده به طوری که بنده در حوزه نفت،‌ نیرو، کشاورزی و صنعت به نمایندگان استان اعلام کردم که پیگیری‌های لازم بر عهده بنده خواهد بود.

این نماینده مجلس با ارائه گزارشی از فعالیت شش ماهه نمایندگان استان در خصوص مسائل استانی و حوزه‌های انتخابیه ادامه داد: ما با برگزاری جلسات منظم مجمع نمایندگان استان تلاش کردیم در این مدت کارها با یک سازماندهی و نظم خاص پیش برود.

حقیقت‌پور در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل تاکید کرد: انتظار داریم این وحدت و همدلی نمایندگان تا پایان دوره نهم مجلس ادامه پیدا کند و بتوانیم رضایت مردم را بهتر از سال‌های گذشته و مجالس قبلی فراهم آوریم.

انتهای پیام/62001/ح/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول