اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن سنگ استان اصفهان:

5درصد سنگبری‌های اصفهان از فناوری‌های جدید استفاده می‌کنند

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن سنگ استان اصفهان گفت: در حال حاضر تنها پنج درصد از سنگ‌بری‌های موجود در سطح استان اصفهان از تکنولوژی‌های روز دنیا و فناوری‌‌های جدید استفاده می‌کنند.

5درصد سنگبری‌های اصفهان از فناوری‌های جدید استفاده می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، رضا احمدی ظهر امروز در حاشیه بازدید از سنگ‌بری‌های شهرک صنعتی محمود‌آباد و حسین‌آباد اظهار کرد: باید در راستای تولید سنگ از ظرفیت‌های موجود در سطح کشور و به ویژه در استان اصفهان استفاده کنیم.

وی به تعداد سنگ‌بری‌های موجود در سطح استان اصفهان اشاره کرد و ادامه داد: دو هزار واحد سنگ‌بری در سطح استان اصفهان فعالیت کنند که این سنگ‌بری‌ها برای توسعه فعالیت‌های خود باید با تکنولوژی‌های روز و نوین دنیا هماهنگ باشند.

رئیس انجمن سنگ استان اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر تنها پنج درصد از سنگ‌بری‌های موجود در سطح استان اصفهان از تکنولوژی‌های روز دنیا و فناوری‌‌های جدید استفاده می‌کنند، تصریح کرد: 95درصد از سنگ‌بری‌های موجود در استان از تکنولوژی‌های روز دنیا بی‌بهره‌اند و این سنگ‌بری‌ها هنوز از قله‌بر استفاده می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه در زمینه صنعت سنگ هنوز از تکنولوژی‌های با بالا‌ترین بهره‌وری برخوردار نیستیم، اضافه کرد: در زمینه توسعه صنعت سنگ به حمایت‌های دولت نیازمند هستیم و بانک‌ها نیز باید در زمینه توسعه و رونق صنعت سنگ از فعالان این عرصه حمایت کنند.

احمدی تاکید کرد: اما در حال حاضر بانک‌ها نیز به جای اینکه از فعالان در عرصه صنعت سنگ حمایت کنند و منابع مالی لازم را در اختیار این افراد قرار بدهند تنها درصدد تورم‌زایی هستند.

وی با اشاره به اینکه بی‌ارزش شدن تولیدات کشور سبب بروز خطرات بسیاری در سطح کشور می‌شود، افزود: NGO‌ها و تشکل‌های خصوصی باید در راستای توسعه تولیدات سنگ کشور به چرخه فعالیت در این بخش‌ها وارد شوند.

رئیس انجمن سنگ استان اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر ارزش پول کشور کاهش یافته است، گفت: با وضعیت اقتصادی حاکم بر کشور واحد‌های فعال در بخش صنعت سنگ تنها با یک‌سوم ظرفیت خود در سطح استان فعالیت می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر تولیدات سنگ نسبت به درخواست‌های دنیا در زمینه سنگ کم‌تر است، اظهار کرد: در حال حاضر کشور عربستان در زمینه تولید سنگ پیشرفت قابل توجهی داشته است و با ادامه یافتن این وضعیت طی یک سال آینده عربستان به قطب نخست تولید سنگ در دنیا تبدیل می‌شود.

احمدی ادامه داد: باید در راستای توسعه صنعت سنگ از امکانات موجود در کشور استفاده کنیم و با توسعه این صنعت کشور از تک‌محصولی بودن خارج می‌شود.

انتهای پیام/63004/خ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول