اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر نانو فناوری دانشگاه صنعتی اصفهان:

نخستین کارگاه تخصصی نانومغناطیس در‎ اصفهان برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر قطب علمی نانو فناوری کاربردی دانشگاه صنعتی اصفهان از برگزاری نخستین کارگاه تخصصی مبانی، ساخت، مشخصه‌یابی و کاربردهای نانومغناطیس در این دانشگاه خبر داد.

نخستین کارگاه تخصصی نانومغناطیس در‎ اصفهان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان، سید جواد هاشمی فر با بیان اینکه نخستین کارگاه تخصصی مبانی، ساخت، مشخصه‌یابی و کاربردهای نانومغناطیس اردیبهشت ماه سال آینده به همت قطب علمی نانو فناوری کاربردی‎ برگزار می‌شود، اظهار کرد: ایجاد بسترهای لازم به منظور تحقیقات گسترده‌‌تر و تبادل اطلاعات میان محققان این زمینه از جمله اهداف برگزاری این همایش است.

وی با اشاره به اهمیت نانو ذرات مغناطیسی در ایجاد تحولات جدید در علوم مختلف از جمله بخش‌های مختلف پزشکی تصریح کرد: نانو ذرات مغناطیسی در علوم نوین پزشکی به عنوان حامل‌های دارو رسان، نقش به سزایی در انتقال مطمئن‌تر، دقیق‌تر و مؤثرتر داروها به بافت‌های آسیب دیده بیماران ایفا می‌کنند.

دبیر اجرایی نخستین کارگاه تخصصی نانومغناطیس و کاربردها دانشگاه صنعتی اصفهان و دبیر اجرایی نخستین کارگاه تخصصی نانومغناطیس و کاربردها، صنایع الکترونیک پیشرفته را از دیگر حوزه‌های تأثیرپذیر از فناوری نانو ذرات مغناطیسی دانست و افزود: بهره‌مندی این صنایع از نانو مواد مغناطیسی، بسترهای لازم به منظور ایجاد صنایع الکترونیک مدرن، توانا و کارآمد را فراهم آورده است.

وی ادامه داد: نسل آینده الکترونیک تحت عنوان اسپینترونیک، شامل ترکیبی از نانو مواد مغناطیسی و قطعات الکترونیکی است که با ایجاد محصولات الکترونیکی در ابعاد بسیار کوچک‌تر و برخوردار از قطعات فشرده‌تر، کاهش چشمگیر مصرف انرژی را نیز به همراه دارد.

هاشمی‌فر فناوری ذخیره اطلاعات را از دیگر بخش‌های بهره‌مند از نانو مواد مغناطیسی برشمرد و گفت: با بهره‌گیری از این مواد، پیش‌بینی می‌شود که در آینده نزدیک ضمن ایجاد تحولی بزرگ در این حوزه، حافظه‌های دائمی با سرعت بسیار بالاتر تولید شود.

وی با اشاره به مباحث چهارگانه مورد بررسی در این کارگاه، تدریس تکنیک‌های پیشرفته ساخت و مشخصه‌یابی مواد نانومغناطیس و نیز آشنایی با حوزه‌های کاربردی نانومغناطیس را از مهم‌ترین محورهای برگزاری نخستین کارگاه تخصصی نانومغناطیس بیان کرد.

مدیر قطب علمی نانو فناوری کاربردی دانشگاه صنعتی اصفهان و عضو هیئت علمی دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتی اصفهان افزود: کارگروه علمی این کارگاه تخصصی از اساتید برجسته‌ای از دانشگاههای صنعتی اصفهان، صنعتی شریف، تهران، علم و صنعت ایران، شهید بهشتی، علوم پزشکی تهران، مؤسسه ماکس پلانک آلمان، کاشان، شهید چمران اهواز، صنعتی مالک اشتر و رازی کرمانشاه خواهد بود.

وی پایان دی‌ماه را آخرین فرصت ارائه مقالات محققان حوزه نانومغناطیس بیان کرد و گفت: علاقه‌مندان به حضور در این کارگاه نیز می‌توانند تا 15 اسفندماه سال جاری نسبت به ثبت نام از طریق وب سایت این کارگاه اقدام کنند.

هاشمی فر اضافه کرد: داوطلبان ارائه مقاله و یا شرکت در نخستین کارگاه تخصصی نانومغناطیس و کاربردها می‌توانند برای ثبت‌نام و یا کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه اینترنتی این کارگاه به آدرس http://www.psi.ir مراجعه و یا از طریق شماره تماس 3912295-0311 در روزهای زوج با دبیرخانه این کارگاه تماس حاصل کنند.

انتهای پیام/63002/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول