اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده niit در ایران:

رشد ایران در عرصه فناوری خوب است

خبرگزاری فارس: نماینده دوره بین‌المللی niit در ایران گفت: رشد فناوری اطلاعات در آسیا 26 درصد است که ایران نقش موثری در این میزان دارد.

رشد ایران در عرصه فناوری خوب است

دکتر رامشوار امروز در حاشیه سفر به رفسنجان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس‌ با اشاره به رشد کشورهای در حال توسعه در زمینه فناوری اطلاعات اظهار داشت: در سال 2011 آمریکا تنها 12 درصد در این حوزه پیشرفت داشته و این در حالی است که کشورهای حوزه آسیا 26 درصد رشد داشته‌اند.

وی ادامه داد: رشد کشورهای آسیایی از رشد جهانی هم بیشتر بوده و ایران نیز در این میزان‌ بی‌تاثیر نبوده است.

رامشوار بیان کرد: کشور رهبر در زمینه فناوری اطلاعات در تمام دنیا هند است و ‌سال جاری 32 درصد در زمینه فناوری اطلاعات رشد داشتیم.

وی تصریح کرد: رشته فناوری اطلاعات از پر‌درآمد‌ترین رشته‌ها به شمار می‌رود به طوری که نیاز نیروی متخصص زیاد، اما نیرو کم است‌ و این رشته آینده شغلی دانشجویان آن را تضمین می‌کند.

رامشوار با بیان اینکه حوزه ‌آی‌تی انتخاب خوبی است و شرایط مطلوبی برای دانشجویان این رشته فراهم می‌سازد، عنوان کرد: رایانه تنها برنامه‌نویسی نیست، بلکه علوم زیادی است که مرتبط با این حوزه هستند می‌توان گفت به گونه‌ای تمام صنایع به فناوری اطلاعات نیازمند هستند.

وی گفت: آی‌تی روزبه‌روز و با سرعت زیاد رو به رشد است، لذا باید بیشتر به آن پرداخت و قدرت ‌آی‌تی برای رشد دیگر صنایع هم لازم است، زیرا صنایع مجبور هستند برای رشد و توسعه از آن استفاده کنند.

انتهای پیام/80016/غ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول