محسن ممیزی امروز در گفتوکو با خبرنگار فارس در جنوب استان استان تهران با اشاره به نقش فناوری اطلاعات در کارآفرینی دیجیتال اظهار داشت: صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات، امروزه افقهای نوینی در کسب و کار و اشتغالزایی مولد ایجاد کرده است.
وی ادامه داد: عصر سایبری که امروزه مرزهای فیزیکی را در نور دیده است و چهرهای جدید از دنیای ارتباطات و اطلاعات را فرآروی ساکنان 6 میلیارد نفر کره خاکی قرار داده است، نمونه عینی عصری است که آلوین تافلر، از آن به نام (انقلاب ارتباطات) یاد میکند.
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت تاکید کرد: جامعه شناسی جهانی ما را به این حقیقت رهنمون میکند که دیجیتال شدن مؤلفههای موثر در زندگی بشر امروزی، اعم از تجارت، بازاریابی، آموزش، اطلاع رسانی و ارتباطات و حتی حمل و نقل، یک واقعیت غیرقابل انکار است که مرحله گذار از سنت به مدرنیسم دیجیتال را نوید میدهد.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: فناوری اطلاعاتی و ارتباطی روز، به عنوان یک صنعت در حال توسعه و پیشرفت، نقش فوق العادهای در توسعه زیرساختهای فرهنگی، اقتصادی، علمی و حتی سیاسی کشورهای مختلف جهان داشته است و یکی از این زیرساختها، حوزه کسب و کار است که برای همه کشورهای جهان به عنوان یک سمبل رفاه و پیشرفت تلقی میشود زیرا با تحقق کار آفرینی سه عامل تولید ثروت، کم شدن بیکاری و فقر و تولید تکنولوژی شکوفا میشود که در نهایت موجبات رفاه و پیشرفت را فراهم میسازد.
ممیزی بیان داشت: در حال حاضر محیطهای الکترونیکی و پایگاههای اطلاع رسانی تیمهای مشاور طراحی در اقصی نقاط جهان، زمینههای تبادل ایدهها و افکار گوناگون را فراهم میکند و از طریق پهنه جهانی وب، تبادل اطلاعات صورت میگیرد؛ این مسئله برای خرید، فروش، مشاوره، بازاریابی و آموزش نیز صادق است.
کارشناسی ارشد مدیریت تصریح کرد: بازاریابی و آموزش الکترونیکی افقهای جدید در اقتصاد و دانش ایجاد کرده و مدرسههای اینترنتی بسیاری هم اکنون در وب فعالیت میکنند و دانشجویان آنها از اقصی نقاط کره خاکی هستند.
وی گفت: دانشگاهها میتوانند به عنوان مهمترین نهاد آموزشی همکاری با اساتیدی که میتوانند از طریق یک تعامل الکترونیکی دو سویه، با دانشجویان ارتباط برقرار کنند به آنها آموزش دهند و زمینه یک کار آفرینی الکترونیکی را خلق کنند.
انتهای پیام/2462/و20/پ3003