اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گفت‌و‌گو با فارس بررسی شد

نقش فناوری اطلاعات در کارآفرینی دیجیتال

خبرگزاری فارس: کارشناس مدیریت در ارتباط با نقش فناوری اطلاعات در کارآفرینی دیجیتال گفت: صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات، امروزه افق‌های نوینی در کسب و کار و اشتغالزایی مولد ایجاد کرده است.

نقش فناوری اطلاعات در کارآفرینی دیجیتال

محسن ممیزی امروز در گفت‌وکو با خبرنگار فارس در جنوب استان استان تهران با اشاره به نقش فناوری اطلاعات در کارآفرینی دیجیتال اظهار داشت: صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات، امروزه افق‌های نوینی در کسب و کار و اشتغال‌زایی مولد ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: عصر سایبری که امروزه مرزهای فیزیکی را در نور دیده است و چهره‌ای جدید از دنیای ارتباطات و اطلاعات را فرآروی ساکنان 6 میلیارد نفر کره خاکی قرار داده است، نمونه عینی عصری است که آلوین تافلر، از آن به نام (انقلاب ارتباطات) یاد می‌کند.

دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت تاکید کرد: جامعه شناسی جهانی ما را به این حقیقت رهنمون می‌کند که دیجیتال شدن مؤلفه‌های موثر در زندگی بشر امروزی، اعم از تجارت، بازاریابی، آموزش، اطلاع رسانی و ارتباطات و حتی حمل و نقل، یک واقعیت غیرقابل انکار است که مرحله گذار از سنت به مدرنیسم دیجیتال را نوید می‌دهد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: فناوری اطلاعاتی و ارتباطی روز، به عنوان یک صنعت در حال توسعه و پیشرفت، نقش فوق العاده‌ای در توسعه زیرساخت‌های فرهنگی، اقتصادی، علمی و حتی سیاسی کشورهای مختلف جهان داشته است و یکی از این زیرساخت‌ها، حوزه کسب و کار است که برای همه کشورهای جهان به عنوان یک سمبل رفاه و پیشرفت تلقی می‌شود زیرا با تحقق کار آفرینی سه عامل تولید ثروت، کم شدن بیکاری و فقر و تولید تکنولوژی شکوفا می‌شود که در نهایت موجبات رفاه و پیشرفت را فراهم می‌سازد.

ممیزی بیان داشت: در حال حاضر محیط‌های الکترونیکی و پایگاه‌های اطلاع رسانی تیم‌های مشاور طراحی در اقصی نقاط جهان، زمینه‌های تبادل ایده‌ها و افکار گوناگون را فراهم می‌کند و از طریق پهنه جهانی وب، تبادل اطلاعات صورت می‌گیرد؛ این مسئله برای خرید، فروش، مشاوره، بازاریابی و آموزش نیز صادق است.

کارشناسی ارشد مدیریت تصریح کرد: بازاریابی و آموزش الکترونیکی افق‌های جدید در اقتصاد و دانش ایجاد کرده و مدرسه‌های اینترنتی بسیاری هم اکنون در وب فعالیت می‌کنند و دانشجویان آنها از اقصی نقاط کره خاکی هستند.

وی گفت: دانشگاه‌ها می‌توانند به عنوان مهم‌ترین نهاد آموزشی همکاری با اساتیدی که می‌توانند از طریق یک تعامل الکترونیکی دو سویه، با دانشجویان ارتباط برقرار کنند به آنها آموزش دهند و زمینه یک کار آفرینی الکترونیکی را خلق کنند.

انتهای پیام/2462/و20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول