اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده آزادشهر در مجلس:

پارک علم و فناوری باعث توسعه مراکز دانش‎بنیان می‎شود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم آزادشهر و رامیان در مجلس شورای اسلامی گفت: با افتتاح پارک علم و فناوری در گلستان شاهد راه‎اندازی و توسعه مراکز رشد و دانش‎بنیان خواهیم بود.

پارک علم و فناوری باعث توسعه مراکز دانش‎بنیان می‎شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، رضا صابری عصر امروز در جمع مدیران شهرستان رامیان با بیان اینکه تا امروز انتظاراتی که از فضای علمی استان داشتیم اتفاق نیفتاد، اظهار داشت: مراکز دانش‎بنیان نقطه ثقل پژوهش و اندیشه علمی در فضای دانشگاه‎ها است و سعی داریم این مراکز را در استان توسعه قابل توجهی دهیم.

وی همچنین در خصوص حماسه 9 دی نیز گفت: حماسه 9 دی تأیید مجدد بر آرمان‎های امام راحل و بیعت با مقام معظم رهبری بود که جریانات بعد از انتخابات 88 به‌دنبال این بودند که مسیر مطالبات مردم را با شعارهای دیگری طراحی کنند و به عبارتی 9 دی، تثبیت آرمان‎های امام و انقلاب است.

عضو کمیسیون پژوهش مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در مجلس به‌دنبال طرح سنجش و پذیرش در دانشگاه هستیم ابراز داشت: در جلسات کارشناسی مجلس در حال بررسی و ابعاد اجرایی این طرح هستیم که در صورت جمع‎بندی نهایی از سال 1393 اجرایی می‎شود.

وی تصریح کرد: با توجه به آسیب‎هایی که کنکور سراسری تا به امروز داشته است، شیوه ورود به دانشگاه را براساس سنجش مناسب‎تری طراحی کردیم.

صابری افزود: طرح مذکور برای ورودی سال 1393 طراحی خواهد شد که در نوع خود جدید است، طرح سنجش و پذیرش می‎تواند پل ارتباطی بین آموزش و پرورش و دانشگاه را کامل کند.

نماینده مردم آزادشهر، رامیان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در ورود به دانشگاه باید به چهار مولفه دقت شود گفت: مولفه‎هایی نظیر داوطلب، دانشگاه، آموزش و پرورش و نیاز علمی باید در ورود به دانشگاه به گونه‎ای نگاه شود که مبنای جدیدی در فضای دانشگاهی به وجود بیاید.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا، نظر شورای انقلاب فرهنگی بر این است که باید آسیب‎شناسی اساسی در این حوزه صورت بگیرد و براساس آن مبنای دانش در جامعه را از آموزش و پرورش ببینیم و در دانشگاه این مسیر همچنان تداوم پیدا کند.

صابری یادآور شد: سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش از امسال اجرا شد که باید به امر آموزش و پژوهش بیش از گذشته توجه شود و در دانشگاه‎ها نیز ادامه پیدا کند.

عضو کمیسیون پژوهش مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: تصمیم سازمان سنجش در آزمون سال 1392 بر این شد که حدود 10 هزار رشته تحصیلی نیاز به کنکور ندارد و دانش‎آموز براساس همان کارنامه به دانشگاه ورود پیدا کند که البته این گام کافی نیست.

انتهای پیام/2307/ق/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول