اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در بهار سال آینده صورت می‏گیرد

کلنگ‏زنی بازارچه صنایع‌دستی در استان زنجان

خبرگزاری فارس: معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان گفت: بازارچه صنایع‌دستی مرکز خود اشتغالی استان زنجان در فصل بهار سال آینده کلنگ‏زنی می‏شود.

کلنگ‏زنی بازارچه صنایع‌دستی در استان زنجان

لطیف کریمی سوره امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: کمیته تخصصی پیشکسوتان چهار رشته اصلی چاروق، چاقو، مس و ملیله در استان زنجان تشکیل شده است.

وی با اشاره به اینکه کمیته تخصصی پیشکسوتان در قالب انجمن‏های مردم‌نهاد تشکیل شده است، خاطرنشان کرد: این کمیته همکاری ویژه‎ای با معاونت صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان دارد.

معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه استفاده از تجربیات پیشکسوتان و ارج گذاشتن به آنها از دیگر اهداف تشکیل کمیته تخصصی پیشکسوتان صنایع‌دستی در استان محسوب می‏شود، اضافه کرد: استفاده از تجربیات پیشکسوتان و هنرمندان با تجربه چهار رشته صنایع‌دستی به منظور استانداردسازی بخشی از این محصولات در اولویت قرار دارد.

*تعیین سرمایه‏گذار به منظور احداث بازارچه صنایع‌دستی

وی با تاکید بر اینکه اقدامات زیادی به منظور تعیین سرمایه‏گذار برای احداث بازارچه صنایع‌دستی مرکز خود اشتغالی استان زنجان صورت گرفته است، یادآور شد: در این زمینه پنج سرمایه‏گذار تعیین شده که در حال حاضر این پروژه مسیر اداری خود را طی می‏کند.

کریمی سوره با اشاره به اینکه زمین مورد نظر به منظور احداث بازارچه صنایع‌دستی مرکز خود اشتغالی 3 هزار متر است، ادامه داد: 30 تا 40 غرفه در این بازارچه ایجاد می‎شود.

*اشتغالزایی در رشته‏های صنایع‌دستی

وی با بیان اینکه تسهیلات ارائه شده در قالب مشاغل خانگی در زمینه صنایع‌دستی بسیار محدود است، خاطرنشان کرد: این در حالی است که اشتغالزایی زیادی در این زمینه صورت گرفته است.

معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان با اشاره به اینکه در زمینه صنایع‌دستی اشتغال صورت گرفته است اما به دلیل عدم پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی تعداد اشتغال ایجاد شده در سامانه ثبت نمی‎شود، یادآور شد: متاسفانه میزان اشتغال ایجاد شده نسبت به تعهدات اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان در سیستم کشوری ثبت نمی‏شود.

انتهای پیام/73006/و30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول