اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار اردبیل:

سازمان‌های شهرداری اردبیل غیر‌فعال می‌شوند

خبرگزاری فارس: شهردار اردبیل گفت: با هدف حل مشکلات مالیاتی در نظر گرفته شده برای سازمان‌های شهرداری این سازمان‌ها در اغلب موارد غیر‌فعال می‌شوند.

سازمان‌های شهرداری اردبیل غیر‌فعال می‌شوند

صدیف بدری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: بحث تعیین تکلیف سازمان‌های شهرداری در تهران نیز مطرح شده به طوری که 100 سازمان و شرکت وابسته به شهرداری تهران به کمتر از 43 مورد تقلیل یافته است.

وی خاطرنشان کرد: ما پیشنهاد می‌کنیم سازمان‌های شهرداری را غیر‌فعال کنیم تا بخش مهمی از کارهای خرید و تزریق اعتبارات به آنها با مدیریت شهرداری صورت گیرد تا با غیر‌فعال بودن آنها بتوانیم از پرداخت مالیات معاف شویم.

شهردار اردبیل یادآور شد:‌ کار ذاتی که سازمان‌ها انجام می‌دهند ما عهده‌دار می‌شویم و زمانی که آنها کار انتفاعی انجام ندهند قطعاً مالیاتی شامل آنها نشده چرا که بخش عظیمی از نیروی انسانی،‌ ساختمان، منابع و ماشین‌آلات این سازمان‌ها همگی از طریق شهرداری تامین می‌شود.

بدری گفت:‌ ما می‌ توانیم به نام سازمان عمران کارهای عمرانی شهری را به صورت امانی با مدیریت شهرداری انجام دهیم و در سایر سازمان‌ها نیز همین روند ادامه پیدا می‌کند تا امور مالیاتی نتواند در زمینه بهای خدمات و یا در‌آمدهای حاصل از خدمات سازمان‌های شهرداری عوارضی را وضع کند.

این مسئول تاکید کرد: با اعمال این روش پرداختی ناشی از مالیات بر ارزش افزوده نیز به جیب شهرداری رفته و در این زمینه با مشکلی خاص مواجه نخواهیم شد.

شهردار اردبیل بیان داشت: از نظر مسئولیت نیز شهرداری همه کاره وظایف و اختیارات سازمان‌ها خواهد بود و در این زمینه می‌تواند حتی در صورت نیاز به ادغام یا انحلال سازمان‌ها بر اساس قوانین و مقررات اقدام کند.

بدری افزود : اگر اقدام به انحلال کنیم باید یک پروسه طولانی مدت را از طریق وزارت کشور طی کند اما با غیر‌فعال کردن آنها می‌توانیم ضمن انجام وظایف و اختیارات سازمان‌ها از پرداخت مالیات معاف شویم.

وی به راه‌اندازی اولین مجموعه موزه شهرداری اردبیل در بخش قدیمی ساختمان شهرداری مرکزی اردبیل اشاره کرد و گفت: اقدامات اولیه در این زمینه صورت گرفته و هم اکنون نیز در حال تکمیل پروژه هستیم.

به گفته بدری در این مجموعه که برای اولین بار در استان راه‌اندازی می‌شود آثار و دستاوردهای این نهاد خدماتی از ابتدای شکل‌گیری تاکنون و نیز یادگار‌های شخصی شهرداران قبلی جمع‌آوری و در معرض دید مردم قرار می‌گیرد.

شهردار اردبیل با بیان اینکه شهرداران سابق این شهر و خانواده‌های آنها می‌توانند وسایل و یادگارهای ارزشمند را به این موزه بسپارند، تصریح کرد: در این موزه آثار ارزشمند در دوره شهرداران سابق، فعلی و آینده در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

بدری در خصوص آخرین وضعیت باغ شریعت اردبیل نیز یادآور شد: شهرداری تلاش می‌کند تا این باغ را به فضای سبز مناسبی برای مرکز استان تبدیل کند اما همچنان این باغ با مشکلات حقوقی مواجه است.

وی در پایان گفت‌و گوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل اذعان داشت: مشکلات آن قابل حل نخواهد بود مگر آنکه مسئولان استانی حل آن را به عنوان یک تکلیف در اولویت قرار دهند تا باغ شریعت به عنوان یک مجموعه طبیعی در اختیار هموطنان و همشهریان قرار گیرد.

انتهای پیام/62005/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول