اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار اراک:

اجرای به موقع پروژه‌های شهری سبب اعتماد مردم به شهرداری می‌شود

خبرگزاری فارس: شهردار اراک گفت: اجرای پروژه‌های شهرداری با کمک مردم و مسئولان در کم‌ترین زمان ممکن می‌تواند اعتماد مردم را به نهاد شهری افزایش و زمینه را برای ارتقای رضایتمندی آنان فراهم آورد.

اجرای به موقع پروژه‌های شهری سبب اعتماد مردم به شهرداری می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، حسن قربانی عصر امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اراک اظهار داشت: تنها 16 درصد از بودجه مربوط به شهرداری‌ها از سوی استان‌ها اختصاص می یابد و 84 درصد مابقی از سوی وزیر کشور به شهرداری‌ها تخصیص داده می‌شود و از این نظر شهرداری اراک از کمبود بودجه رنج می‌برد که درآمد‌زایی برای شهرداری در شرایط کنونی یک ضرورت است.

وی تصریح کرد: شهرداری اراک هم اینک دارای سه هزار نیرو است که بخشی از آن، نیروهای مازاد هستند که امکان تعدیل آنان در شرایط فعلی وجود ندارد و علاوه بر این نیز از سوی استانداری و با آزمون استخدامی مقرر شده است 300 نیروی جدید به این مجموعه وارد شود که این موضوع کار را برای اداره شهرداری سخت‌تر از گذشته خواهد کرد.

شهردار اراک با اشاره به اینکه شهرداری خود را موظف به اجرای مصوبات شورای شهر می‌داند، ادامه داد: هر مصوبه‌ای که از سوی شورا به شهرداری ابلاغ شود، اجرا خواهیم کرد و در این خصوص عزم مسئولان شهرداری اجرای کامل مصوبات شورا است.

قربانی به موضوع ساخت موزه دفاع مقدس این شهر اشاره کرد و بیان کرد: حمایت از ساخت موزه دفاع مقدس یکی از مهم‌ترین برنامه‌های شهرداری است و در این راستا با توجه به مصوبه شورای شهر در خصوص تامین فضای سبز، صدور رایگان مجوز، احداث پارکینگ این مجموعه و نیز احداث پیاده‌روی ضلع غربی و شرقی در دستور کار قرار گرفته و اعتبار لازم برای انجام این مهم در نظر گرفته شده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر اراک نیز در این جلسه گفت: ایجاد باغ موزه در اراک با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مانند سایر استان‌ها ضروری است و می‌طلبد همه دستگاه‌ها در کنار شهرداری و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، نسبت به احداث این مجموعه کمک کنند تا در آینده نزدیک شاهد بهره‌برداری از این مجموعه باشیم.

اشرف بهادری اظهار داشت: با بررسی‌های صورت گرفته در استان‌های دیگر شاهد آن بوده‌ایم که با وفاق و همدلی میان مسئولان این استان‌ها باغ موزه‌های دفاع مقدس به بهره‌برداری رسیده است و مردم با استفاده از این مکان با گذشته و ایثارگری‌های رزمندگان دفاع مقدس آشنا می‌شوند که می‌طلبد این باغ موزه‌ها نیز در اراک و استان مرکزی احداث شود.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر اراک نیز در این جلسه گفت: بهترین مکان برای حمایت از مسایل فرهنگی در شهر، موزه دفاع مقدس است و از این رو اعضای شورای شهر آمادگی خود را برای حمایت از این اقدام فرهنگی اعلام می‌کنند.

سید عماد مولایی‌نسب افزود: ایجاد موزه دفاع مقدس سبب خواهد شد فرزندان و نسل‌های بعدی با حضور در این مجموعه و آشنایی با گذشته از نزدیک با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا شوند و مروجانی واقعی برای ارزش‌های اسلامی باشند.

وی بیان کرد: شورای شهر و شهرداری اراک اعتبارات خاصی با عنوان اعتبار فرهنگی برای هزینه در این بخش در اختیار دارند و می‌توان با استفاده از این اعتبارات کمبودهای مربوط به این موزه را تا حدودی تأمین و جبران کرد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی نیز گفت: موزه دفاع مقدس استان در زمینی به وسعت یک هکتار در دست ساخت است که برای احداث آن تاکنون دو میلیارد و 500 میلیون تومان از محل اعتبارات ملی و استانی هزینه شده است.

سرهنگ علی جلالی فراهانی افزود: در این رابطه با نمایندگان استان در مجلس مذاکراتی صورت گرفته ولی تاکنون اقدامی برای تسریع در تامین اعتبارات مورد نیاز احداث این مجموعه صورت نگرفته است در حالیکه برای احداث این مجموعه با ارزیابی‌های صورت گرفته دست کم 15 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی با بیان اینکه مکاتباتی با شورا و شهرداری در گذشته برای حمایت از روند ساخت این مجموعه به انجام رسیده بود، اظهار داشت: با نگرش مثبت اعضای شورای شهر و شهردار اراک، انتظار می‌رود بخشی از نیازهای این مجموعه از سوی شهرداری تامین شود.

در این نشست همچنین رسیدگی به وضعیت اماکن تاریخی شهر اراک و موقوفات این شهر مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/87001/ق30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول