اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جلسه شورای شهر اردبیل مطرح شد

افزایش 15 درصدی عملکرد شهرداری در سال جاری/ 55 درصد رشد بودجه

خبرگزاری فارس: در جلسه شورای شهر اردبیل که با حضور اعضا و شهردار برگزار شد در بررسی متمم بودجه اعلام شد که شهرداری اردبیل 15 درصد افزایش عملکرد را در سال جاری داشته است.

افزایش 15 درصدی عملکرد شهرداری در سال جاری/ 55 درصد رشد بودجه

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صبح امروز در دویست و پنجاه و ششمین جلسه شورای شهر اردبیل، شهردار اردبیل در سخنانی اظهار داشت: بر اساس متمم بودجه که تقدیم شورای شهر شده است، ما توانسته‌ایم به معنای واقعی در 9 ماه گذشته بسیاری از تعهدات خود را به سرانجام برسانیم و در سه ماه پایانی سال نیز سعی داریم کاستی‌ها و برخی خلا‌‌ء‌های احتمالی را برطرف کنیم.

صدیف بدری اظهار داشت: بودجه سال 91 شهرداری اردبیل 94 میلیارد و 700 میلیون تومان بود که این رقم به حدود 109 میلیارد و 14 میلیون تومان بر اساس افزایش درآمد ارتقا یافت.

وی گفت: از محل هزینه‌های جاری 5 میلیارد تومان و اعتبارات عمرانی 8 میلیارد و 750 میلیون تومان هزینه شده و در مجموع 44 میلیارد تومان در بخش جاری و 65 میلیارد تومان در بخش عمرانی شاهد کارکرد شهرداری در سال جاری بودیم.

این مسئول از تدوین بودجه سال 92 و تحویل آن به شورای شهر در نیمه بهمن‌ماه خبر داد و افزود: در این زمینه تلاش می‌کنیم تا بودجه عملیاتی سال 92 واقع بینانه تدوین شود تا یک حرکت مثبت و سازنده‌ای را در اجرای شاخص‌های هزینه‌ای و درآمدی شاهد باشیم.

شهردار اردبیل بیان داشت: نسبت به سال 90 ما در شهرداری اردبیل با 55 درصد رشد بودجه مواجه بودیم که این افزایش در حالی رخ داده که امسال وضعیت اقتصادی و برخی نارسایی‌های درآمدی اکثر دستگاه‌های استان را رنج می‌داده است.

در ادامه جلسه شورای شهر اردبیل در خصوص درخواست نصب سایت بی‌تی‌اس در مناطق مختلف شهری بحث و بررسی شد و شورای شهر با نصب دو سایت بی‌تی‌اس در شهرک دادگستری و سینای اردبیل موافقت کردند.

شهرداری پیشنهاد کرده بود، در چهار منطقه شهری این آنتن‌های تقویت کننده تلفن همراه بر اساس منطقه‌بندی نصب و راه‌اندازی شود که شورای شهر با دو مورد آن که شامل منطقه ایثار ـ اتوبوسرانی و همچنین منطقه نیار بود موافقت نکرد اما با نصب دو آنتن بی‌تی‌اس در شهرک دادگستری و همچنین بزرگراه شهدا ـ شهرک سینا موافقت کرد تا در فضاهای سبز این مناطق این آنتن‌ها نصب شود.

شهردار اردبیل در این رابطه اظهار داشت: با توجه به اینکه شرکت مخابرات در انجام وظایف و تعهدات خود در حوزه نصب و راه‌اندازی ایستگاه‌های تقویت کننده تلفن همراه با مشکلاتی مواجه است امیدواریم با همراهی شرکت مخابرات و به شکل اجاره‌ای بتوانیم زمین‌های مناسبی را در اختیار این مجموعه قرار دهیم.

وی گفت: آنها به دلیل آنکه در تصاحب املاک خصوصی مردم و نصب آنتن‌ها با مشکلاتی مواجه هستند باید فضایی را شهرداری فراهم کند تا این اقدامات که برای ارائه سرویس و خدما‌ت‌دهی به مردم تعبیه شده بهتر و شایسته فراهم آید.

این مسئول بیان داشت: شهرداری سالانه 150میلیون تومان از این محل به صورت اجاره مکان‌ها درآمد کسب می‌کند که در بودجه سال آینده این تعرفه‌ها را با 20 درصد افزایش در نظر گرفتیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه این جلسه شورای شهر اردبیل با درخواست شهرداری مبنی بر ارائه تخفیف به همشهریان در پرداخت عوارض و صدور پروانه در ایام‌الله دهه فجر رای مثبت دادند.

شورای شهر اردبیل در این جلسه به اتفاق آرا مصوب کرد از ابتدای بهمن تا 20 اسفند ماه سال جاری این تخفیف برای هموطنان و همشهریان ارائه شود تا متقاضیان با 50 درصد پرداختی بعد از تخفیف، مابقی عوارض و هزینه‌های صدور پروانه را در سه قسط پرداخت کنند.

همچنین در این جلسه اعلام شد بر اساس نظر صادر شده شورای حل اختلاف موارد بررسی در خصوص پرونده‌های شهرداری با رای برائت برای آنها حکم صادر شده تا از اقدامات غیر قانونی این مجموعه به دور باشد.

انتهای پیام/62001/غ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول