اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار ساری خبر داد

صدور پروانه‌های تجاری در ساحل شهرداری ساری

خبرگزاری فارس: شهردار ساری گفت: پروانه‌های احداث بنا و مجتمع تجاری تفریحی در ساحل شهرداری ساری صادر شده است.

صدور پروانه‌های تجاری در ساحل شهرداری ساری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، مهدی عبوری ظهر امروز در نشست خبری در سالن اجتماعات عمارت شهرداری ساری اظهار داشت: پروژه کمربندی ساری از خواسته‌های به‌حق مردم است و ظرف یک تا دو ماه آینده برخی از فازهای این پروژه حتی به صورت خاکی بهره‌برداری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پل داراب با تمام انتقاداتی که به آن وارد است در دست کار قرار دارد، ادامه داد: این پل بیش از 17 میلیارد تومان هزینه دارد و در حال نصب پایه‌های آن هستیم.

عبوری با بیان اینکه کابل‌های این پل از کشور فرانسه وارد شده و در گمرک بندرعباس است، تصریح کرد: از پل داراب تا پل تجن، یک کیلومتر مسافت است که یک وجب از این مسیر تملک نشده است.

*زباله معضل شهرداری ساری

وی با اشاره به اینکه زباله همواره معضل شهرداری بوده و شهرداری هم هزینه‌های زیادی را متحمل شده است، گفت: با ورود دولت به این عرصه، 60 درصد از هزینه کارخانه زباله‌سوز بر عهده دولت و 40 درصد هزینه‌ها بر‌ عهده شهرداری است.

*نواقص شهر ساری با بارش باران مشخص شد

عبوری در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه پس از ورودم به شهرداری ساری، چهار تا پنج بارش سیل‌آسا را شاهد بودیم، ادامه داد: این بارش‌ها باعث شد که نواقص موجود شهر ساری، بیشتر مشخص شود.

وی با اشاره به اینکه بخش اندکی از طرح هدایت آسیب‌های سطحی از سال 77 تاکنون انجام شده است، تصریح کرد: این طرح باید به صورت کامل اجرا شود و صبح فردا هم بازگشایی پاکت مناقصه برای احداث کانال بلوار آزادی به طول هزار و 200 متر، انجام می‌شود.

*بهره‌برداری از ظرفیت کارشناسان در اجرای پروژه‌های شهری

این مسئول با بیان اینکه شیب شهر ساری برخلاف رودخانه تجن است و باعث شده که شهرداری هزینه‌های زیادی را تقبل کند، اظهار داشت: با احداث کانال‌های جدید، هدایت آب به سمت رودخانه گذرخان و ساری رود انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شهرداری در اجرای پروژه‌های شهری، خودسر و عجولانه عمل نمی‌کند، افزود: در اجرای این پروژه‌ها از کارشناسان بهره می‌بریم.

عبوری با بیان اینکه مشکلات و موانع بسیاری در شهرداری وجود دارد، خاطرنشان کرد: اما صادقانه عرض کنم که گیر شهردار جوانمردی افتادند.

*شهرداری ساری برای مسافران چین هزینه‌ای پرداخت نکرد

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر سفر به چین و محل پرداخت هزینه‌های این سفر، گفت: در این سفر، شهرداری هیچگونه هزینه‌ای پرداخت نکرد.

عبوری با بیان اینکه دوستان ما در قالب مرخصی، به این سفر رفتند، تصریح کرد: شرکت طرف قرارداد هم موظف است به تعدادی که مشخص شده، کارشناسان ما را برای بازدید دوره‌ای، اعزام کرده و هزینه‌ها را تقبل کند.

*کارهای زیر ساختی در ساحل ساری انجام نشد

وی در پاسخ به سئوالی درباره ساماندهی ساحل ساری، اظهار داشت: در مورد ساحل ساری، دولت مصوبه آزادسازی ابلاغ کرد و اتفاق خوبی بود، اما کارهای زیرساختی و زیربنایی که در ادامه این کار بزرگ بود، صورت نگرفت.

این مسئول ادامه داد: پروانه‌های احداث بنا و مجتمع تجاری تفریحی در ساحل شهرداری ساری، صادر شده است.

وی درباره شهربازی ساری، گفت: معتقدم اگر قرار است که شهربازی مدرنی در ساری احداث شود باید در حاشیه رودخانه تجن باشد .

عبوری در پاسخ به این سئوال که با وجود تبلیغات گسترده در رابطه با اقدامات شهرداری ساری، جدای از اقدامات فرهنگی کار عمرانی قابل توجهی در شهر صورت نگرفته و همچنان با کمترین بارندگی، شهر دچار آبگرفتگی می‌شود، اظهار داشت: به دلیل اینکه کانالی احداث نشده، آبگرفتگی اتفاق می‌افتد.

*افزایش خدمات رسانی مساوی با آبگرفتگی در ساری

وی با اشاره به اینکه با اجرای طرح هدایت آب‌های سطحی هم، فقط 30 درصد انتقال انجام شد و 70 درصد آب‌های شهر باقی می‌ماند، تصریح کرد: هرچه خدمات‌رسانی بیشتر می‌شود، آبگرفتگی سطح شهر هم بیشتر می‌شود.

عبوری یادآور شد: طی چند ماه اخیر در شهرداری منطقه سه ساری، 70 هزار متر مربع آسفالت انجام دادیم و قبل از انجام آسفالت، آب در این منطقه جذب می‌شد اما اکنون آب‌های سطحی به سمت منطقه پایین دست سرازیر می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال انجام کار بزرگی هستیم، ادامه داد: اینکه در بودجه برای احداث هر کانال سه، چهار میلیارد تومان هزینه لحاظ نشده ولی ما در حال احداث این کانال‌ها هستیم، به نظر شما غلو در اقدامات شهرداری است؟

*میراث فرهنگی باید پاسخگو باشد

عبوری در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه شهرداری ساری چرا در پروژه بازگشایی حریم امام زاده یحیی، خانه متولی به شماره ثبت 29960 میراث فرهنگی را تخریب کرده است، گفت: میراث فرهنگی متولی این کار است و قطعا این کارها با هماهنگی آن دستگاه اتفاق افتاده است.

وی با اشاره به اینکه این خانه از فهرست ثبتی میراث فرهنگی خارج شده بود، خاطرنشان کرد: میراث فرهنگی شاخصه‌هایی دارد و خانه ثبتی که سفال سقف آن کنده شده و جای آن ایرانیت و پنجره‌های مشبک آن کنده و جای آن پنجره آلومینیومی گذاشته‌اند دیگر چه خانه ثبتی است؟

عبوری یادآور شد: این مسائل را اگر بخواهیم خیلی توجه کنیم، دچار حاشیه می‌شویم.

انتهای پیام/86007/و40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول