اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فنی و عمرانی شهرداری گرگان خبر داد

عزم شهرداری گرگان برای بهبود وضعیت حفاری‌های ادارات

معاون فنی و عمرانی شهرداری گرگان گفت: جلوگیری از ناهنجارهای بصری و بالا بردن ضریب ایمنی دو اصل اساسی است که پیمانکاران دستگاه‌های حفار ملزم به انجام آن شدند.

عزم شهرداری گرگان برای بهبود وضعیت حفاری‌های ادارات

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محسن احمدی صبح امروز در جلسه کمیته حفاری شهر گرگان اظهار داشت: حفظ زیبایی منظر شهری و ایمنی شهروندان در عبور و مرور از معابر از نکات اصلی و اساسی است که پیمانکاران دستگاه‌های حفار هنگام هرگونه اقدام باید رعایت آن را مدنظر داشته باشند.

وی تصریح کرد: در گام اول شهرداری خود به حصارگذاری در مکان‌هایی که پروژه‌های عمرانی انجام می‌دهد اقدام می‌کند و از شرکت‌ها و مجریان حفاری‌های شهر نیز انتظار دارد تا این موضوع را رعایت کنند.

معاون فنی و عمرانی شهرداری گرگان خطاب به نمایندگان دستگاه‌های حفاری همچون آب و فاضلاب، مخابرات و شرکت گاز که در جلسه حضور داشتند خاطرنشان کرد: مجوزهای بلندمدت (دو تا سه ماهه) برای هیچ پروژه‌ای از سوی شهرداری صادر نخواهد شد.

احمدی ادامه داد: در مسیرهای معین و برای مدت زمان محدودتری در خواست مجوز کنید تا این‌گونه سطح رضایتمندی شهروندان نیز بالاتر رود.

وی افزود: در صورتی که پروژه به دلایل فنی در مدت معین به اتمام نرسید می‌توانید با ذکر دلایل موجه درخواست صدور مجوز مجدد کنید.

معاون فنی و عمرانی شهرداری گرگان افزود: پیمانکاران اگر مصوبات این کمیته را رعایت نکنند مشمول پرداخت جریمه خواهند شد.

احمدی با بیان اینکه برای حصاربندی عملیات‌های حفاری از کارتن پلاست استفاده شود، افزود: هدف ما از برگزاری نشست‌های تخصصی در کمیته حفاری تعامل و برقراری ارتباط نزدیک‌تر با اعضای این کمیته برای کاهش مشکلات و معضلات ناشی از حفاری‌ها در شهر است که برای حصول به این نتیجه همه باید فعالانه عمل کنیم.

به گفته وی یکی از نکات مثبت این جلسات رعایت مصوبات آن است چراکه دیگر دغدغه نشست حفاری‌ها وجود ندارد.

عضو شورای اسلامی شهر نیز در این جلسه ضمن رضایتمندی از اقدامات اخیر شرکت‌ها و دستگاه‌های حفار افزود: اقدامات اخیر شهرداری در حصارکشی پروژه‌های عمرانی همچون نمونه میدان ولیعصر اقدام خوبی است.

علی کلاتی با اظهار امیدواری برای بسط این روش اظهار داشت: یک نکته حائز اهمیت دیگر در مبحث حفاری‌های جمع‌آوری ضایعات و نخاله‌های حاصل از حفاری‌ها در سریع‌ترین وقت آن است چراکه این کار رضایتمندی همشهریان را به همراه خواهد داشت.

معاون عمرانی فرماندار شهرستان گرگان نیز که در این جلسه حضور داشت بر نظارت قوی و مستمر شهرداری بر پروژه‌های حفاری تاکید کرد و گفت: در قراردادهای فی‌مابین دستگاه‌ها و پیمانکاران موارد باید به گونه‌ای صریح و روشن ذکر شود تا امکان پیگیری موارد مغایر آن وجود داشته باشد.

سلیمان توشنی افزود: پیمانکاری موفق است که علاوه بر کاهش طول مدت پروژه و عمل به تعهدات خود در راستای کاهش هزینه‌ها نیز عمل کند.

لازم به ذکر است که کمیته حفاری شهر گرگان متشکل از معاون فنی و عمرانی شهرداری، معاون فنی و عمرانی فرمانداری، یک عضو شورای اسلامی شهر، نمایندگان دستگاه‌های حفار همچون مخابرات، آب و فاضلاب، شرکت گاز، پلیس راهور و معاونان عمران دو منطقه شهرداری و ناظرین و بازرسان عمرانی است که به طور مستمر به موضوعات مربوط به حفاری‌های شهر می‌پردازد.

در این جلسه که در محل سالن کنفرانس شهرداری گرگان تشکیل شد، با ارائه تصاویر مستند معضلات تمامی حفاری‌های شهر به اعضا، برای رفع آن مشکلات تصمیم‌گیری شد.

گفتنی است از زمان پیگیری مصوبات این کمیته توسط شهرداری و طبق نظر مردم و مسئولان وضعیت حفاری‌های شهر بهبود چشمگیری داشته است.

انتهای پیام/2307/ی30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول