اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل گردشگری استان اردبیل:

جشنواره‌های زمستانی گردشگری در سرعین و خلخال برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از برگزاری جشنواره‌های گردشگری زمستانی در دو شهرستان سرعین و خلخال خبر داد.

جشنواره‌های زمستانی گردشگری در سرعین و خلخال برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهروز ندایی پیش از ظهر امروز در جلسه توسعه گردشگری اردبیل اظهار داشت: ما چندین سال است این جشنواره‌ها را با مشارکت بخش خصوصی و فعالان حوزه گردشگری در سرعین و اندبیل خلخال برگزار می‌کنیم و امسال نیز از بهمن ماه شاهد برگزاری این جشنواره با هدف جلب و جذب گردشگران داخلی و خارجی خواهیم بود.

مدیرکل گردشگری استان اردبیل این اقدام را در همه مکانی و همه فصلی کردن گردشگری یک حرکت مثبت و رو به جلو توصیف کرد و افزود: ما معتقدیم گردشگری نباید محدود به یک فصل خاص یا زمان مشخص باشد بلکه بهتر است رونق گردشگری تا حدی باشد تا همه علاقه‌مندان بتوانند از این ظرفیت به ویژه از زیبایی‌های گردشگری در فصل زمستان و در استان اردبیل بهره‌مند شوند.

ندایی ورود میلیون‌ها گردشگر در طی سال به این استان گردشگر‌پذیر را یادآور شد و گفت: علاوه بر حضور 9 میلیون گردشگر داخلی در سال جاری از ابتدای امسال تاکنون بیش از 560 هزار گردشگر خارجی نیز از طریق گمرک مرزی بیله‌سوار وارد اردبیل شده‌اند.

مدیرکل گردشگری استان اردبیل گفت: این تعداد گردشگر خارجی نسبت به مدت مشابه سال گذشته 50 درصد افزایش یافته است.

این مسئول تصریح کرد: با مساعد شدن شرایط جوی و برگزاری جشنواره‌های زمستانی بر تعداد مسافران و گردشگران افزوده شده و تا پایان امسال ورودی گردشگران خارجی به یک میلیون نفر می‌رسد.

ندایی اظهار داشت: افتتاح راه اصلی اردبیل ـ سرچم، ثبت جهانی بقعه شیخ صفی، آب و هوای دلپذیر و بهاری و وجود آب‌های معدنی را از جمله شاخصه‌های ممتازی هستند که سبب حضور گرم و گسترده گردشگران در این استان شده است.

مدیرکل گردشگری استان اردبیل همچنین از وجود بیش از 32 هزار تخت اقامتی در قالب 220 هتل آپارتمان و میهمان‌پذیر در استان اردبیل برای استقبال از گردشگران و میهمانان داخلی و خارجی خبر داد.

این مسئول همچنین از فعالیت 12 مجتمع گردشگری در استان اردبیل خبر داد و افزود: از این تعداد دو مجتمع گردشگری در مرکز استان، یکی در شهر اردبیل و دیگری در «هیر» ایجاد شده که آماده ارائه خدمات به گردشگران داخلی و خارجی است.

وی با بیان اینکه تا پایان برنامه پنجم توسعه در پارس‌آباد یک مجتمع گردشگری دایر می‌شود، تصریح کرد: در حال حاضر یک مجتمع گردشگری در این شهرستان فعالیت دارد که جوابگوی حضور گردشگران داخلی و خارجی نیست.

ندایی با بیان اینکه در شهرهای مشگین‌شهر و نمین نیز مجتمع‌های گردشگری دایر شده و فعالیت می‌کنند، افزود: هم اکنون در مناطق شهری هر یک از این شهرستان‌ها یک مجتمع دایر شده است.

مدیرکل گردشگری استان اردبیل در ادامه به فعالیت دو مجتمع دیگر در سرعین و نیر اشاره کرد و ابراز داشت: در سرعین به دلیل قطب گردشگری و کانون حضور میهمانان داخلی و خارجی حدود چهار مجتمع مجهز راه‌اندازی شده و در نیر هم دو مجتمع فعالیت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول در پایان سخنان خود از آمادگی جذب سرمایه‌های بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران در توسعه این مجتمع‌ها خبر داد و گفت: اگر بخش خصوصی برای ایجاد مجتمع‌ها اعلام آمادگی کند ما آماده همراهی و مشارکت روز افزون در این حوزه هستیم.

انتهای پیام/62001/ح30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول