اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای دستجرد:

دستجرد توان تبدیل به قطب گردشگری را دارد / انتقال دامداری‌های دستجرد به خارج شهر

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی دستجرد گفت: در حال حاضر دستجرد زمینه تبدیل شدن به یک قطب گردشگری را دارد اما در این زمینه شاهد کوتاهی‌هایی هستیم.

دستجرد توان تبدیل به قطب گردشگری را دارد / انتقال دامداری‌های دستجرد به خارج شهر

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمد حسین میرزایی امروز در دیدار اعضای شورای اسلامی دستجرد با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: زیرساخت‌های اولیه شهری در دستجرد موجود بوده و شرایط برای توسعه این شهر فراهم است اما نیازمند فعالیت بیشتر برای شتاب بخشیدن به این امر هستیم.

وی با بیان اینکه دستجرد نسبت به سایر شهرهای قم از محرومیت بیشتری برخوردار است افزود: در حال حاضر این شهر زمینه تبدیل شدن به یک قطب گردشگری را دارد اما در این زمینه شاهد کوتاهی‌هایی هستیم.

رئیس شورای اسلامی دستجرد با اشاره به نبود مسکن مهر به عنوان یکی از مشکلات این شهر گفت: به نظر می‌رسد باید کارهای اولیه در این زمینه انجام شود تا بعدها بتوان تکمیل واحدها را پیگیری کرد.

وی ادامه داد: در خصوص زمین‌های کوی گلستان نیز با توجه به پیگیری‌های نماینده قم در مجلس و دستور وزیر باید قیمت منطقی برای آن‌ها در نظر گرفته شود.

میرزایی با بیان اینکه تعیین قیمت مشکل اصلی این زمین‌هاست عنوان داشت: این زمین‌ها را می‌توان با قیمت زمان واگذاری مورد بررسی قرار داد.

ضرورت انتقال دامداری‌های دستجرد به خارج از شهر

رئیس شورای اسلامی دستجرد دامداری سنتی را یکی دیگر از مشکلات شهر دستجرد دانست و افزود: دستگاه‌های متولی باید بر اساس آیین‌نامه‌های موجود زیر ساخت‌های لازم را برای انتقال این واحدها به خارج از شهر فراهم کنند زیرا این دامداری‌ها علاوه بر تخریب نمای ظاهری، از نظر بهداشتی هم مشکلات فراوانی را برای دستجرد ایجاد کرده‌اند.

وی اضافه کرد: جوانان دستجرد با مشکل اشتغال هم روبه‌رو هستند زیرا واحدهایی که در این شهر احداث می‌شوند بیشتر به استخدام نیروهای غیر بومی اقدام می‌کنند و نسبت به جوانان دستجردی بی‌مهری دیده می‌شود.

انتهای پیام/78004/و20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول