اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون میراث فرهنگی کرمان:

کرمان ظرفیت جاذبه‌های گردشگری مذهبی را دارد

خبرگزاری فارس: سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی کرمان گفت: در کنار جذابیت‌های طبیعی و تاریخی وجود جاذبه‌های گردشگری مذهبی می‌تواند تنوع خوبی به جاذبه‌های گردشگری این استان بدهد.

کرمان ظرفیت جاذبه‌های گردشگری مذهبی را دارد

محمدحسین تجلی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان با اشاره به اینکه از گردشگری مذهبی با عنوان گردشگری زیارتی هم می‌توان یاد کرد، اظهار داشت: این نوع گردشگری یکی از انواع اصلی گردشگری و هدف آن زیارت اماکن مقدس و متبرکه است.

وی افزود: با توجه به ساختار فرهنگی جامعه ما که ساختاری مذهبی است، گردشگری مذهبی نیز مورد توجه تمام اقشار جامعه است.

تجلی با اشاره به اینکه در استان کرمان تقریبا در تمام شهرستان‌ها اماکن و زیارتگاه‌های مقدس و متبرکه وجود دارد، افزود: این استان اگر چه مانند استان‌های خراسان رضوی، قم و فارس دارای اماکن مقدسه مشهوری نیست، اما وجود امامزاده‌ها می‌تواند سبب جذب علاقمندان به گردشگری مذهبی به صورت ملی شود.

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان افزود: در کنار جذابیت‌های طبیعی و تاریخی وجود جاذبه‌های گردشگری مذهبی می‌تواند تنوع خوبی به جاذبه‌های گردشگری استان بدهد.

وی با اشاره به اینکه مردم در گردشگری مذهبی با توجه به اعتقاداتی که دارند کمک‌های قابل توجهی به توسعه فضاهای زیارتگاه‌ها و یا حفظ آنها می‌کنند، گفت: این امر نشان‌‌دهنده مشارکت مردم و توجه همه جانبه آنها در تداوم این نوع گردشگری است.

تجلی با بیان اینکه این نوع گردشگری تقریبا در تمام ایام سال می‌تواند در اماکن و زیارتگاه‌های استان کرمان جریان داشته باشد، خاطرنشان کرد: به طور معمول گردشگری مذهبی کمتر تحت تاثیر وضعیت درآمدی مردم قرار دارد و همان طور که اشاره شد تمام اقشار میل به انجام سفرهای مذهبی و رفتن به اماکن زیارتی را دارند.

وی در زمینه توسعه گردشگری مذهبی در استان کرمان گفت: با تبلیغات کشوری، ایجاد و توسعه فضاهای خدماتی در مجاورت اماکن متبرکه «سرویس‌های بهداشتی مناسب و ... »، فضاهای اقامتی مناسب و راه دسترسی مناسب می‌توانیم شاهد ورود هرچه بیشتر گردشگران مذهبی به استان کرمان باشیم.

انتهای پیام/2446/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول