اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور رئیس جمهور اردیبهشت سال آینده صورت می‌گیرد

بهره‌برداری از طرح گردشگری خیاوچایی در مشگین‌شهر

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: سال آینده همزمان با برگزاری اولین همایش سرمایه‌گذاری ملی در مشگین‌شهر با حضور رئیس جمهور فاز اول مجتمع گردشگری خیاوچایی به بهره‌برداری می‌رسد.

بهره‌برداری از طرح گردشگری خیاوچایی در مشگین‌شهر

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر نیکزاد عصر امروز در جریان بازدید از روند احداث این پروژه که در منطقه گردشگری خیاوچایی – گردلو اجرا می‌شود، اظهار داشت: این منطقه از استعدادهای بالقوه مناسبی برخوردار است و قرار است فاز اول این پروژه که به همت سرمایه‌گذار مراحل تکمیلی را سپری می‌کند تا نیمه اول اردیبهشت ماه سال آینده تکمیل شده و راه‌اندازی شود.

وی تصریح کرد:‌ ما برنامه‌ریزی‌های خودمان را برای برگزاری همایش سرمایه‌گذاری گردشگری در این منطقه با حضور رئیس جمهور انجام دادیم و امیدواریم در این زمینه بتوانیم به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.

نیکزاد خاطر نشان کرد: طرح ملی منطقه نمونه گردشگری خیاوچایی از پروژه‌ها و طرح‌های گردشگری کشور است که با بهره‌برداری از آن صنعت گردشگری استان شتاب دو چندان می‌گیرد.

این مسئول با اشاره به قابلیت‌های فراوان گردشگری این منطقه به عنوان یک کانون جلب و توجه سرمایه‌گذاران برای حضور در اجرای پروژه‌های مرتبط با این حوزه اضافه کرد: این طرح در زمینی به مساحت چهار هکتار در حال اجرا است.

وی با برشمردن بخش‌های متعدد این مجموعه بیان کرد: این مجتمع شامل اماکن خدماتی، رفاهی و تفریحی از جمله سایت بالن‌سواری، پیست اسکی، بازارچه تجاری، رستوران گردان، واحدهای اقامتی، آب گرم معدنی و همچنین بزرگ‌ترین پل معلق خاورمیانه است.

استاندار اردبیل در ادامه یادآور شد: انتظار ما این است تا قطب گردشگری استان به عنوان دومین محور توسعه را رونقی مضاعف ببخشیم و بیش از هر زمان دیگر به تقویت و توسعه آن همت کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه این بازدید نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس شورای اسلامی نیز از افتتاح هشت سد معیشتی با حضور رئیس جمهور در کنار دانشکده علوم پزشکی و کشاورزی شهرستان مشگین‌شهر خبر داد و گفت: به دنبال انتخاب مشگین‌شهر به عنوان پایلوت توسعه کشاورزی کشور اقداماتی انجام شد تا این شهرستان به عنوان پایلوت توسعه گردشگری نیز انتخاب شود.

یونس اسدی افزود: هم اکنون چند طرح بزرگ گردشگری از جمله مجتمع‌های بزرگ آب‌درمانی وله‌زیر و آب‌درمانی آی‌قار در منطقه قینرجه با پیشرفت 80 درصد در حال اجرا است.

وی در پایان تصریح کرد: به زودی عملیات احداث مجتمع آب‌درمانی ملک‌سویی و چند طرح دیگر گردشگری در این شهرستان آغاز می‌شود که امیدواریم نتایج خوبی نیز به همراه داشته باشد.

انتهای پیام/62001/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول