اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

توسعه پایدار صنعت گردشگری سلامت با حضور بخش خصوصی محقق می‌شود

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: معتقد هستم اگر به توسعه پایدار صنعت گردشگری سلامت در کشور می‌اندیشیم چاره‌ای جز این نداریم که بخش خصوصی را به طور جدی در این موضوع وارد کنیم.

توسعه پایدار صنعت گردشگری سلامت با حضور بخش خصوصی محقق می‌شود

محمدحسین حسین‌زاده بحرینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد در ارتباط با نقش بخش خصوصی در توسعه گردشگری سلامت اظهار کرد: معتقد هستم اگر به توسعه پایدار صنعت گردشگری سلامت در کشور می‌اندیشیم چاره‌ای جز این نداریم که بخش خصوصی را به طور جدی در این زمینه وارد کنیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: البته گردشگری سلامت مانند هر صنعت دیگری در مرحله کودکی نیازمند حمایت، هدایت و نظارت دولت است ولی اگر این حمایت به تصدی‌گری منجر شود اصل گردشگری سلامت آسیب خواهد دید.

حسین‌زاده‌بحرینی خاطر نشان کرد: اعتقاد دارم ورود و ماندگاری بخش خصوصی به فضای گردشگری سلامت تابع متغیرهای حاکم در فضای کسب و کار کشور است که در حال حاضر به استناد گزارش‌های داخلی و بین‌المللی، فضای کسب و کار در کشور مساعد حضور و فعالیت بخش خصوصی نیست.

وی تاکید کرد: بخش خصوصی برای اینکه ورود جدی در حوزه سرمایه‌گذاری پیدا کند، به دو مؤلفه مهم و کلیدی سودآوری و امنیت توجه می‌کند که سودآوری تابع تکنولوژی و مدیریت است و با توجه به قیمت تمام شده خدمات، چشم‌انداز بازاریابی برای آن خدمات و عملکرد رقبا تا حدود زیادی قابل محاسبه و پیش‌بینی است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: به بیان دیگر، مؤلفه سودآوری تا حدودی قابل کنترل توسط سرمایه‌گذار است؛ اما مؤلفه و نیاز دوم سرمایه گذاری یعنی «امنیت سرمایه‌گذاری» اصولا تحت کنترل سرمایه‌گذار نیست و به عنوان مجموعه‌ای از عوامل محیطی تعریف می‌شود که نتیجه کار سرمایه‌گذار را تحت تاثیر قرار می‌دهند اما سرمایه‌گذار علی‌القاعده نقشی در کنترل آن عوامل ندارد.

حسین‌زاده‌بحرینی خاطر نشان کرد: مهم‌ترین عامل شکل دهنده فضای کسب و کار در کشوری مانند ایران دولت است و منظور از دولت فقط قوه مجریه نیست سایر قوا را نیز شامل می‌شود که قوانین با عمر کم که توسط قوه مقننه تولید می‌شود، سیاست‌های ناپایدار دولت و قضاوت‌های غیرقابل پیش‌بینی محاکم قضایی می‌توانند عوامل نامساعدکننده فضای کسب و کار باشند.

وی افزود: ارتقای جایگاه ایران اسلامی در گردشگری سلامت، هدف بلندپروازانه و دست نیافتنی نیست؛ به شرط اینکه الزامات درونی و بیرونی توسعه این صنعت را در کنار هم ببینیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نرخ سودآوری صنعت گردشگری اظهار کرد: نرخ سودآوری و زمان بازگشت سرمایه صنعت گردشگری در مقایسه با بسیاری دیگر از عرصه‌های سرمایه‌گذاری، موجه و قابل قبول است اما اگر در ایران مشکلی هست به حوزه محیطی این صنعت و فضایی که این کسب و کار در آن شکل می‌گیرد، برمی‌گردد.

حسین‌زاده‌بحرینی تصریح کرد: گردشگری سلامت موضوعی بین‌المللی است و کشورهای متعددی در این حوزه فعالیت می‌کنند و این بازار امروزه کاملا رقابتی است و تنها در صورتی می‌تواند سودآوری پایدار داشته باشد که بخش قابل توجهی از ارزش افزوده خود را به R&D یا تحقیق و توسعه اختصاص دهد.

انتهای پیام/70001/خ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول