اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در خراسان شمالی انجام می‌شود

تأمین بخشی از تسهیلات سرمایه‌گذاری گردشگری توسط میراث فرهنگی

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: سازمان میراث فرهنگی یک سوم از تسهیلات سرمایه گذاری گردشگری خراسان شمالی را تأمین می‌کند.

تأمین بخشی از تسهیلات سرمایه‌گذاری گردشگری توسط میراث فرهنگی

علی کاظمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با بیان اینکه هم اکنون چهار پروژه گردشگری با سرمایه گذاری 88 میلیارد تومان اعتبار در بخش گردشگری آماده است، تصریح کرد: این اداره کل برای اجرای این پروژه‌ها اهتمام دارد.

وی افزود: این پروژه‌های سرمایه‌گذاری به عنوان یک زیرساخت برای توسعه گردشگری خراسان شمالی محسوب می‌شود.

کاظمی تصریح کرد: اداره کل میراث فرهنگی خراسان شمالی همچنین از طرح‌هایی که به افزایش ماندگاری گردشگران در این استان کمک کنند، برای دریافت تسهیلات مناسب به بانک‌های عامل معرفی خواهد کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی همچنین با اشاره به تصمیم‌های برای رفع حریم شهر بلقیس از دکل توسط شرکت برق تصریح کرد:بر همین اساس مقر رشد شرکت برق استان نسبت به دور کردن تاسیسات از حریم شهر بلقیس اقدام نماید.

کاظمی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در سفرشان به استان و اهمیت جاذبه‌های گردشگری و توجه به شهر تاریخی بلقیس گفت: در این زمینه اقدامات خوبی انجام شده است از جمله عدم صدور مجوز ساخت و ساز در حاشیه کمربندی اسفراین بوده تا حریم منظری بنای شهر بلقیس حفظ شود.

مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی همچنین از تشکیل کمیته‌ای برای بررسی بیشتر موضوع بافت تاریخی بجنورد خبر داد.

به گزارش فارس، خراسان شمالی در مسیر دو قطب زیارتی شرق کشور مشهد مقدس و قطب سیاحتی شمال قرار دارد.

انتهای پیام/63001/صا20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول