اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون میراث فرهنگی استان کرمانشاه:

50 منطقه نمونه گردشگری در استان کرمانشاه وجود دارد

خبرگزاری فارس: معاون اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از وجود 50 منطقه نمونه گردشگری و 4 هزار اثر تاریخی در این استان خبر داد.

50 منطقه نمونه گردشگری در استان کرمانشاه وجود دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه علیرضا مرادی‌بیستونی در ششمین جلسه شورای برنامه‌ریزی استان کرمانشاه که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، با اشاره به وضعیت طبیعی و تاریخی استان کرمانشاه، اظهار داشت: تنوع گویش، پوشش و گردشگری از عوامل جذب گردشگر و توسعه این صنعت در استان است.

وی ادامه داد: 50 منطقه نمونه گردشگری و چهار هزار اثر تاریخی در استان وجود دارد که بیش از دو هزار از آثار تاریخی استان به ثبت رسیده است.

مرادی‌بیستونی افزود: در طی سال‌های 89 تا 91، 13 جلسه و کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در استان تشکیل شده است که تاکنون 87.36 درصد مصوبات این کارگروه‌ها محقق شده است.

معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با اشاره به برخی از مصوبات این کارگروه‌ها، خاطرنشان کرد: طرح توسعه منطقه نمونه ملی ویس‌القرن، طرح جامع گردشگری طاقبستان و اجرای ساماندهی طاقبستان و محوطه تاریخی بیستون برخی از طرح‌های مصوب کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه بوده است.

وی ادامه داد: همچنین تصویب طرح جامع گردشگری دفاع مقدس، بازارچه‌های گردشگری کارآفرینی و اشتغال، طرح گردشگری امیرآباد شمالی، ساماندهی حاشیه قره‌سو و ... از جمله طرح‌های شاخص سرمایه‌گذاری و پروژه‌های عمرانی مصوب در سال‌های 89 تا 91 است.

مرادی‌بیستونی در ادامه از ریاست جلسه خواستار تشکیل کارگروه مستقل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در استان شد.

وی‌ در ادامه به برخی مصوبات اجرا نشده پرداخت و گفت: رفع معضل خیابان حداد عادل و حل مشکلات ترافیکی در اطراف تکیه معاون‌الملک، أخذ یارانه از سازمان توسعه تجارت در راستای برگزاری نمایشگاه گردشگری در استان اربیل عراق و .... برخی از مصوباتی است که نیاز به پیگیری دستگاه‌های مربوطه دارد.

انتهای‌پیام/2700/م30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول