اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌فرماندار کوهبنان:

کوهبنان توانمندی‌های فراوانی در عرصه گردشگری دارد

خبرگزاری فارس: ‌فرماندار کوهبنان گفت: کوهبنان که دیار عرفان اسلامی و فرهنگ غنی اسلامی است، توانمندی‌های فراوانی در عرصه‌های میراثی فرهنگی، گردشگری، طبیعی‌، حیات وحش، دامپروری‌، کشاورزی و معدن دارد.

کوهبنان توانمندی‌های فراوانی در عرصه گردشگری دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، منصور متقی در جریان بازدید معاون سازمان میراث فرهنگی از روستای تاریخی و گردشگری باب گزگ مشهور به میمند کوچک با اشاره به موقعیت جغرافیایی کوهبنان و ‌سابقه تاریخی این خطه اظهار داشت: کوهبنان که دیار عرفان اسلامی و فرهنگ غنی اسلامی است، توانمندی‌های فراوانی در عرصه‌های میراثی، گردشگری، طبیعی‌، حیات وحش قرق شده، دامپروری‌، کشاورزی و معدن دارد.

وی بیان داشت: سیاحان و گردشگران داخلی و خارجی متعددی از جاذبه‌های طبیعی و میراثی کوهبنان طی سال‌های اخیر بازدید کردند به ویژه مارکوپولو جهانگرد معروف ایتالیایی در سفرنامه خود ‌از کوهبنان به عنوان شهری بزرگ با ویژگی‌ها و توانمندی‌های خاص یاد کرده است.

متقی از مفاخر و مشاهیر کوهبنان یاد کرد و افزود: آیت‌الله سید‌ یحیی جعفری نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان،‌ محمود روح‌الامینی پدر علم مردم‌شناسی، زاهد عمانی‌، شیخ محمد حاجی‌، افضل‌الدین ابوحامد‌ و ابواسحاق کوهبنانی ریاضی‌دانان قرن 9 هجری از افتخارات کوهبنان هستند.

وی تصریح کرد: همچنین برهان‌الدین کوهبنانی‌، هدایت علی شاه کوهبنانی ملقب به شهید محمد کوهبنانی، فخر الدین کوهبنانی و .‌.. در دامان کوهبنان رشد کرده‌اند که اسم و آوازه آنان برای همیشه بر تارک تاریخ این دیار می‌درخشد. 

فرماندار کوهبنان بیان داشت: سلسله حمام‌ها، برج‌ها‌، قلعه‌ها‌، مساجد تاریخی‌، وجود چهار امامزاده واجب‌التعظیم، حیات وحش قرق شده‌، جاذبه‌های طبیعی‌، آثار و ابنیه متعدد تاریخی‌، مدرسه عرفان اسلامی شیخ ‌ابو‌سعید، اکواریم طبیعی‌ و ... زمینه جذب گردشگران داخلی و خارجی را فراهم کرده و می‌رود که این دیار به نقطه ویژه گردشگری در جنوب شرق کشور بدل شود. 

‌متقی خاطر‌نشان کرد: تقدیم 174 شهید در دوران دفاع مقدس‌، کثرت بسیجیان‌، جانبازان و ایثارگران این شهرستان گویای فرهنگ غنی اسلامی این مرز و بوم و نشان از عشق و علاقه مردم این دیار به ولایت و رهبری در نظام مقدس جمهوری اسلامی دارد.

انتهای پیام/80012/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول