اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در همدان تأکید کرد

سرمایه‌گذاری‌های میلیاردی بی‌نتیجه / اشکال کار کجاست

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در همدان گفت: در صنایع استان میلیاردها تومان سرمایه‌گذاری شده اما به نتیجه نرسیده و این موضوع باید بررسی شود که اشکال کار کجاست.

سرمایه‌گذاری‌های میلیاردی بی‌نتیجه / اشکال کار کجاست

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی در دیدار اعضای شرکت شهرک‌های صنعتی با گله‌مندی از وضعیت صنعت در استان، با اشاره به اینکه در برخی پروژه‌ها، سرمایه‌گذاری انجام شده و به سرانجام نرسیده و تجهیزات آنها در حال نابودی است، اظهار داشت: پروژه پتروشیمی چندین سال است که به حال خود رها شده و تجهیزات آن به مرور زمان نابود می‌شود.

وی در پاسخ به سخنان رئیس شرکت شهرک‌های صنعتی که خبر از سرمایه‌گذاری می‌داد، افزود: شما فقط می‌گویید سرمایه‌گذاری کردید ولی در گزارش عملکرد خود از تولید محصولات نمونه‌ای بیاورید که مشخص شود کالایی در همدان تولید شده و به بازار مصرف عرضه می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان ادامه داد: افرادی میلیاردها تومان برای احداث واحدهای صنعتی تسهیلات گرفته‌اند اما پول‌ها را در جای دیگری برای خرید ماشین‌های لوکس و یا در بانک دیگری سپرده‌گذاری کردند و سود دریافت می‌کنند و این مسئله به علت عدم نظارت به وجود آمده است.

وی با اشاره به کشور آذربایجان که خودروهای ایرانی در آن جا بازار خوبی داشت، تصریح کرد: به علت کم‌کاری ما، ترکیه در آذربایجان سرمایه‌گذاری کرده و بازار خودرو را به خود اختصاص داد و ایران را حذف کرد.

محمدی افزود: متأسفانه تقلب و سوء استفاده از منابع فراوان است و کسی را نداریم که نظارت بر عملکرد مسئولان داشته باشد و این مسئله برکت را از کسب و کار گرفته است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه یکی از فرمانداران به ما اعلام کرد شخصی با سرمایه 10 میلیاردی می‌خواهد در شهرستان سرمایه‌گذاری کند، خاطرنشان کرد: از من برای شرکت در مراسم کلنگ‌زنی دعوت کردند اما به او گفتم هر وقت این سرمایه‌گذاری به نتیجه رسید به من اطلاع دهید.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: خیلی از وام‌هایی که اعطا می‌شوند، وام‌گیرنده بلد نیست با پول چه کار کند و عقل کار و معاش ندارد و هم بانک و هم خودشان را گرفتار می‌کنند.

وی افزود: معادلات اقتصادی آسان نیست و همه نمی‌توانند آن را انجام دهند و مشاهده می‌کنیم مردم در اخذ وام چشم و هم‌چشمی و حسادت می‌کنند.

محمدی اضافه کرد: همه استان‌ها پیشرفت کرده‌اند و همدان با توجه به ظرفیت‌های مختلف خود در ابعاد گوناگون مثل کشاورزی و صنایع دستی عقب مانده است.

وی ادامه داد: در یزد با آن آب و هوای خشک که آب هم ندارند کویر را آباد کرده و 2 هزار و 500 واحد کارخانه بزرگ راه انداختند و صنایع کوچک خانگی هم بسیار فعال است.

امام جمعه همدان با اشاره به آب و هوای مساعد همدان در توسعه و پیشرفت تصریح کرد: در همدان مشکل سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال با وجود به شرایط مساعد اقلیمی داریم و اکثر مراجعان به دفتر امام جمعه دنبال اشتغال هستند.

وی خاطرنشان کرد: باید گذشته را بررسی کرد که چرا همدان عقب‌مانده و این در حالی است که سفره همدانی‌ها پر از نان بوده اما امروز وضعیت همدانی‌ها مناسب نیست.

محمدی در ادامه با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در سفر خود به همدان فرمودند همدان در صنایع دستی حرف اول را می‌زند، یادآور شد: متأسفانه ما همدانی‌ها وارد کار تولید و ایجاد اشتغال نشدیم و به همین علت بلد نیستیم و اگر ورود پیدا کردیم با خسارت همراه بوده است.

وی تأکید کرد: همه استان‌ها تمام توان خود را صرف توسعه و پیشرفت کردند اما همدانی‌ها باهم جنگیدند و نیروی خود را در کشمکش‌ها از دست دادیم.

نماینده ولی فقیه در استان با تأکید بر این که باید در آخرت پاسخگویی اعمال خود باشیم، اظهار داشت: بانک‌ها عملکرد مناسبی ندارند و پارتی‌بازی در اخذ وام‌ها حرف اول را می‌زند، سرمایه‌گذار را در ادارات اذیت می‌کنند و باید از هفت خان رستم عبور کند، بنابراین مسلم است سرمایه خود را به استان‌های دیگر منتقل می‌کند.

وی با اشاره به ارائه اکتشافات و اختراعات دانشجویان در هفته پژوهش یادآور شد: دانشجویان و جوانان ایرانی بهترین اختراعات را دارند ولی کسی از آنها حمایت نمی‌کند و طرح‌ها به هدر می‌روند.

محمدی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: مسئولان باید معایب عدم توسعه‌یافتگی همدان را بررسی کنند و سنگ‌اندازی‌ها را کنار بزنیم و تا مسمومیت اجتماعی و فرهنگی از همدان بیرون نرود تلاش‌ها در سرمایه‌گذاری بیهوده است، چون این فرهنگ حاکم اجازه به نتیجه رسیدن طرح‌ها را نمی‌دهد.

انتهای پیام/2499/ق20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول