اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اسدآباد:

اسدآباد سرمایه‌دار دارد اما سرمایه‌گذار ندارد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اسدآباد گفت: شهرستان اسدآباد سرمایه‌دار دارد اما سرمایه‌گذاری نمی‌کنند.

اسدآباد سرمایه‌دار دارد اما سرمایه‌گذار ندارد

حمیدرضا عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اسدآباد، با اشاره به اینکه در شهرستان اسدآباد موقعیت‌های خوبی برای سرمایه‌گذاری در زمینه‌های مختلف وجود دارد، اظهار داشت: این شهرستان از لحاظ وجود سرمایه‌دار غنی است اما سرمایه‌داران رغبتی برای سرمایه‌گذاری در شهرستان ندارند.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاران دانش کافی برای ایجاد هر طرحی را ندارند، یادآور شد: سازمان فنی و حرفه‌ای در خصوص ایجاد اشتغال با آموزش‌های خود خوب عمل می‌کند چرا که آموزش آنان تنها تئوری نیست بلکه به صورت عملی است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان اسدآباد در ادامه یکی از عوامل موفقیت‌های طرح‌های اشتغالزایی را نظارت و حمایت دولت از طرح‌ها خواند و گفت: باید بعد از مرحله شناسایی سرمایه‌داران و تشویق آنان به سرمایه‌گذاری باید تسهیلاتی را برای آنان در نظر گرفت و همچنین بانک‌های عامل نیز همراهی کارشناسانه‌ای را با متقاضیان و سرمایه‌گذاران داشته باشند.

عباسی با بیان اینکه سهم شهرستان اسدآباد از پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی در سال گذشته 35 میلیارد ریال است، افزود: هم‌اکنون 360 رشته برای ایجاد مشاغل خانگی در سامانه اشتغال وجود دارد که متقاضیان می‌توانند برای ایجاد اشتغال در هر رشته‌ای ثبت ‌نام کنند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر دستگاه‌های صنعت، معدن و تجارت، فنی و حرفه‌ای، میراث فرهنگی و بهزیستی با صدور مجوز از استان اقدام به ثبت‌ نام اشتغال در رشته‌های مشاغل خانگی می‌کنند که در شهرستان اسدآباد بیشترین ثبت ‌نامی‌ها در رشته‌های قالی‌بافی، نازک‌دوزی، خیاطی، دامپروری و قارچ بوده است.

این فرد مسئول با بیان اینکه اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صندوق مهر امام رضا(ره) از سهم اشتغال مشاغل خانگی به مبلغ یک میلیارد و 700 مجموعاً 340 طرح را پرداخت کرده است، خاطرنشان کرد: این تعداد طرح پرداخت شده 60 درصد ایجاد مشاغل خانگی را شامل می‌شود.

عباسی در ادامه با اشاره به وجود 176 تعاونی فعال در سطح شهرستان اسدآباد، تصریح کرد: در این تعداد تعاونی 945 نفر به طور مستقیم فعالیت دارند.

وی عمده‌ترین فعالیت تعاونی‌های فعال سطح شهرستان را کشاورزی، خدماتی، صنعتی، مسکن و حمل و نقل دانست و گفت: تعاونی مسکن مهر نو در سال گذشته رتبه برتر کشوری را کسب کرد.

انتهای ‌پیام/89008/ر20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول