اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار خلخال:

سرمایه‌گذاری در حوزه تولید سبب کاهش مهاجرت می‌شود

خبرگزاری فارس: فرماندار خلخال گفت: ورود سرمایه‌گذار بخش خصوصی به حوزه تولید و سرمایه‌گذاری سبب کاهش بیکاری و مهاجرت جوانان می‌شود.

سرمایه‌گذاری در حوزه تولید سبب کاهش مهاجرت می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، هوشنگ محمدی ظهر امروز در جلسه کارگروه توسعه کشاورزی شهرستان خلخال به وجود 257 هزار هکتار از اراضی ملی در شهرستان خلخال اشاره کرد و اظهار داشت: بستر توسعه در حوزه کشاورزی و معادن شهرستان خلخال مهیاست و دستگاه‌ها باید با جدیت، نهایت تعامل با سرمایه‌گذاران را به کار گیرند.

وی افزود: طی برگزاری چندین جلسه کارگروه توسعه کشاورزی به این نتیجه رسیده‌ایم که اکثر سرمایه‌گذاران بخش خصوصی اهل خلخال که مقیم سایر شهرستان‌های کشور هستند با رغبت دو چندان در حال بازگشت برای سرمایه‌‌گذاری در حوزه کشاورزی در خلخال هستند و ما با حمایت و پیگیری واگذاری زمین برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی افق روشنی را برای توسعه کشاورزی خلخال ترسیم کرده و از حضور سرمایه‌گذاران به گرمی استقبال می‌کنیم.

این مسئول بیان داشت: با برگشت سرمایه‌گذاران، مهاجرت جوانان جویای کار در شهرستان خلخال کم شده است.

محمدی ادامه داد: با جریان یافتن سرمایه‌گذاری و در گام‌های بعدی اشتغال در تمامی حوزه‌ها و بحث درآمد خانواده‌ها جانی دوباره گرفته و تلاش برای آبادانی مهیا خواهد شد.

محمدی افزود: به علت کمبود درآمد خانواده‌ها، در بعضی از روستاها دیده می‌شود که جوانان جویای کار صدها کیلومتر از محل زندگی خود دور می‌شوند که در این زمینه باید با جدیت موضوع اشتغال و سرمایه‌گذاری در حوزه کشاورزی و سایر حوزه‌ها پیگیری شود تا روز به روز شاهد توسعه و رونق بخش کشاورزی باشیم.

این مسئول تصریح کرد: شهرستان خلخال در حوزه معادن، سنگ‌های تزئینی و فلزات نیز بیشترین ذخیره‌ها را در خود جای داده که این امر می‌طلبد با استفاده از سرمایه‌گذاران توانمند بومی و راه‌اندازی کارخانجات فرآوری سنگ‌های تزئینی و معدنی توسعه این صنعت در شهرستان را شاهد باشیم. 

انتهای پیام/62008/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول