اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار بوشهر خبر داد

رتبه نخست استان بوشهر در جذب سرمایه‌گذار خارجی در کشور

خبرگزاری فارس: استاندار بوشهر گفت: استان بوشهر در جذب سرمایه‌گذار خارجی در کشور رتبه اول را دارد و در بخش صادرات و واردات با احتساب نفت و گاز رتبه اول کشور را داراست.

رتبه نخست استان بوشهر در جذب سرمایه‌گذار خارجی در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه، فریدون حسنوند ظهر امروز در بازدید از پارس جنوبی و افتتاح طرح‌های مهر ماندگار پتروشیمی اظهار داشت: حجم و کیفیت فعالیت‌های دولت در استان بوشهر نسبت به گذشته رشد چشم‌گیری داشته است.

وی افزود: استان بوشهر دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بالایی است و برای رشد و توسعه بیش از پیش این استان باید همه توان و ظرفیت خود را به کار گیریم.

استاندار بوشهر از مقام نخست بوشهر در جذب سرمایه‌گذاری خارجی خبر داد و خاطرنشان کرد: استان بوشهر در جذب سرمایه‌گذار خارجی در کشور رتبه اول را دارد و در بخش صادرات و واردات با احتساب نفت و گاز رتبه اول و در بخش تولید میگوی پرورشی نیز رتبه اول را کسب کرده است.

وی با اشاره به اینکه در سال 84 حجم مبادلات در بنادر استان بوشهر 50 میلیون تن بوده، افزود: با توسعه طرح‌های بندری اکنون این میزان به 150 میلیون تن افزایش یافته است.

حسنوند با اشاره به اینکه طول بزرگراه‌ها در استان بوشهر در سال 84، 259 کیلومتر بود، افزود: این رقم اکنون به 624 کیلومتر رسیده و این در حالی است که ساخت 380 کیلومتر بزرگراه در حال اجراست.

وی گفت: گازرسانی به استان بوشهر تا قبل از سال 84، چهار شهر و سه روستا بود که اکنون 25 شهر استان بوشهر و 58 روستای آن از نعمت گاز بهره‌مند هستند.

استاندار بوشهر افزایش تولید آب شرب از 36 میلیون متر مکعب به 113 میلیون متر مکعب را از دیگر خدمات ارزنده دولت در اجرای خط آبرسانی کوثر نام برد و افزود: اکنون در استان بوشهر بیش از هفت‌هزار مگاوات برق تولید می‌شود که این رقم در سال 84 حدود 2500 مگاوات بود.

حسنوند گفت: در اجرای طرح مسکن مهر 33 هزار واحد سهمیه استان بوشهر بود که 15 هزار 500 واحد آن ساخته شده و ما بقی نیز تا پایان دولت دهم تحویل داده می‌شود.

وی یادآور شد: امروز تمام مدیران استان با همت و فعالیت بیش از گذشته برای اعتلای بیشتر استان تلاش می‌کنند و به فضل خدا رضایت خاطر مردم را فراهم می‌کنیم.

انتهای پیام/2451/و30/ض1002/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول