اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست میراث فرهنگی کاشان خبر داد

تدوین بسته‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در کاشان

خبرگزاری فارس: سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان گفت: این اداره در حال تهیه و تدوین بسته‌های سرمایه‌گذاری برای ارائه به بخش خصوصی است.

تدوین بسته‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در کاشان

 به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان حسین یزدان‌مهر بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: میراث فرهنگی کاشان برنامه‌های زیادی در راستای جذب سرمایه‌گذاری برای تبدیل خانه‌های تاریخی به زیرساخت‌های اقامتی و پذیرایی دارد که تدوین بسته‌های سرمایه‌گذاری یکی از این اقدامات است.

وی هدف از تبدیل خانه‌های تاریخی به مراکز اقامتی و پذیرایی را حفاظت و نگهداری از این آثار فرهنگی و همچنین افزایش تخت‌های اقامتی شهرستان کاشان عنوان کرد.

به گفته وی، نتیجه نهایی این اقدام جذب و سرمایه‌گذاری بیشتر در حوزه گردشگری و نیز معرفی فرهنگ منطقه است.

سرپرست میراث فرهنگی کاشان در ادامه از دریافت لوح افتخار سومین جشنواره برند در گردشگری توسط این اداره خبر داد و گفت: بر اساس بررسی هیئت داوران این جشنواره، اقدامات و فعالیت‌های میراث فرهنگی کاشان در مهندسی برند حائز شرایط شاخص‌ها شناخته شد که از این اداره با اهدای لوح سپاس، تقدیر به عمل آمد.

یزدان‌مهر در ادامه با اشاره به ثبت جهانی سه اثر فرهنگی برجسته شهرستان کاشان و قرار گرفتن این آثار در فهرست جهانی یونسکو بیان داشت: ثبت باغ تاریخی فین، مهارت بافت فرش سنتی و آئین قالی‌شویان جزو اهداف اساسی میراث فرهنگی منطقه برای بسترسازی زمینه‌های توسعه این صنعت نوپا است.

وی همچنین به آئین سنتی گلاب‌گیری و ظرفیت منطقه در پرورش گل محمدی و تولید گلاب ناب نیز اشاره و عنوان کرد: این عرصه تنها بخشی از ظرفیت بالای شهرستان برای جذب گردشگران داخلی و خارجی است و با توجه به وجود شاخصه‌های بکر طبیعی و تاریخی در مناطق مختلف کاشان، آینده صنعت گردشگری کاشان در صورت همکاری سایر بخش‌ها و ارگا‌ن‌ها روشن است.

انتهای پیام/2406/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول