اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور عشایر کرمان:

کمبود سرمایه‌گذاری از ضعف‌های جامعه عشایری است

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور عشایر شمال استان کرمان گفت: کمبود سرمایه‌گذاری یکی از ضعف‌های جامعه عشایری است، زیرا این قشر در زندگی و دام سرمایه‌گذاری نکرده‌اند.

کمبود سرمایه‌گذاری از ضعف‌های جامعه عشایری است

علیرضا شاکری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: سیاست کاری در اداره کل امور عشایری استان کرمان این است که سمت و سوی برنامه‌ها به فعالیت‌های آموزشی و تحقیقاتی برود.

وی کمبود سرمایه‌گذاری را یکی از ضعف‌های جامعه عشایری خواند و ادامه داد: عشایر در زندگی و دام سرمایه‌گذاری نکرده‌اند.

شاکری با اشاره به اینکه جذب تسهیلات بیشتر برای عشایر و بهره‌وری از حضور محققان و نقش آنها در بهبود زندگی عشایر را دنبال می‌کنیم، عنوان کرد: دو طرح استانی تحقیقاتی با موضوع عشایر آغاز شده است.

وی همچنین از آغاز یک طرح ملی با موضوع «افزایش نرخ بهره‌گیری در گله‌های گوسفند و بز عشایر ایران» همزمان در استان کرمان و چهار استان دیگر خبر داد و خاطرنشان کرد: این طرح در استان کرمان از مناطق عشایری شهرستان بافت آغاز شده و در حال اجرا است.

شاکری با بیان اینکه بخشی از عشایر استان کرمان به استان هرمزگان کوچ می‌کنند، افزود: تنظیم تاریخ کوچ عشایر استان کرمان با هماهنگی استان بیان کرد: نحوه زندگی عشایر و قرار گرفتن آنها در مناطق کمتر توسعه‌یافته و یا محروم و همچنین پراکندگی جامعه عشایری موجب شده که بسیاری از دستگاه‌ها در ارائه خدمات به عشایر مشکل داشته باشند.

شاکری تصریح کرد: حوادثی مانند خشکسالی 14 ساله منجر به خشک شدن منابع آبی شده و این امر موجب شده که مراتع مناطق عشایری تولید لازم برای تامین علوفه دام را نداشته و افزایش قیمت علوفه و جو برای تکمیل تغذیه دام از دیگر مشکلات عشایر است.

وی جامعه عشایری استان کرمان را 22 هزار و 564 خانوار شامل 109 هزار و 439 نفر ذکر کرد و گفت: بر مبنای سرشماری نفوس و مسکن سال 85 جمعیت عشایری استان کرمان 9.2 درصد جمعیت عشایر ایران را تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/80019/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول