اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های کرمان عنوان کرد

راه‌اندازی 300 جایگاه پیک مهر در کرمان

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان گفت: 300 جایگاه کتاب با عنوان پیک مهر با 100 هزار جلد کتاب در سطح استان کرمان راه‌اندازی شده است.

راه‌اندازی 300 جایگاه پیک مهر در کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدجواد حسین‌زاده ظهر امروز در نشست مشترک با روسای شوراهای اسلامی استان اظهار داشت: در مجموع 58 انجمن کتابخانه‌های عمومی در سطح استان کرمان فعالیت دارند که با حضور 510 نفر از نخبگان و شخصیت‌های علمی اداره می‌شوند.

وی ادامه داد: انجمن‌های کتابخانه‌ای به عنوان اتاق‌های فکر هر منطقه هستند که برنامه‌های سال را تدارک می‌بینند و طی سال جاری 198 جلسه برگزار کرده‌اند.

حسین‌زاده با اشاره به فعالیت 112 باب کتابخانه عمومی در استان کرمان با 65 هزار متر مربع فضای مسقف افزود: این مجموعه‌ها شامل 175 هزار متر مربع مساحت است.

وی تصریح کرد: 95 درصد همکاران نهاد کتابخانه‌های عمومی استان کرمان فارغ‌التحصیل رشته‌های کتابداری هستند که تأثیر آنها بر جامعه پیرامون خود همانند مبلغان دینی است.

حسین‌زاده با اشاره به اجرای طرح «پیک مهر» ابراز داشت: 300 جایگاه کتاب با عنوان پیک مهر با 100 هزار جلد کتاب در سطح استان کرمان مستقر شده است و هر ماه یک هزار و 500 جلد کتاب در 15 عنوان در این جایگاه‌های قرار می‌گیرد.

وی گفت: طرح «کتاب من» در سراسر کتابخانه‌های استان کرمان اجرا می‌شود و طی آن مراجعان کتاب‌های مورد نیاز خود را به ما پیشنهاد می‌دهند که در حال حاضر 30 درصد از کتاب‌های کتابخانه‌ها با نظر مردم خریداری می‌شوند.

مدیرکل کتابخانه‌‌های عمومی استان کرمان ابراز داشت: این نهاد آمادگی دارد تا اگر شوراهای شهر مکان در شأن راه‌اندازی کتابخانه را در منطقه خود دارند به ما اعلام کنند تا فضای کتابخانه‌ای را توسعه دهیم. به گزارش فارس، نمایندگان شوراهای اسلامی شهرستان‌های کرمان در این دیدار به بیان مسائل و مشکلات حوزه کتابخانه‌های عمومی منطقه خود پرداختند.

کمبود فضای کتابخانه‌ای، محل تأسیس کتابخانه، تجهیز کتابخانه‌ها به امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری از جمله مباحث مطرح شده در این نشست بود.

انتهای پیام/80017/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول