اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اسناد مجمع جهانی اهل بیت (ع) خبر داد

گردآوری 16 هزار عنوان کتاب در کتابخانه مجمع جهانی اهل بیت (ع)

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اسناد و اطلاعات مجمع جهانی اهل بیت (ع) از گردآوری 16 هزار عنوان کتاب در کتابخانه این نهاد خبر داد.

گردآوری 16 هزار عنوان کتاب در کتابخانه مجمع جهانی اهل بیت (ع)

حجت‌الاسلام عباس جعفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به راه‌اندازی کتابخانه تخصصی اهل بیت (ع) اظهار کرد: این کتابخانه همزمان با تأسیس مجمع جهانی اهل بیت (ع) راه‌اندازی شده است.

وی خاطرنشان کرد: کتاب‌های این کتابخانه دارای موضوعات قرآنی، تفصیلی، تاریخی، حدیثی، فقهی و مباحث مربوط به اهل بیت (ع) است.

دبیر شورای کتاب مجمع جهانی اهل بیت (ع) با بیان اینکه اکنون سه گروه مطالعات بنیادین راهبردی و کاربردی در بخش پژوهش مجمع راه‌اندازی شده است گفت: اعضای گروه‌های تحقیقاتی و پژوهشی وابسته به مجمع از منابع این کتابخانه استفاده می‌کنند و به مباحث زیربنایی در موضوع اهل بیت (ع) و نیازهای شیعیان می‌پردازند.

وی عنوان داشت: فعالیت‌های مجمع جهانی اهل بیت (ع) بر پشتیبانی فکری، فرهنگی و حقوقی از پیروان اهل بیت (ع) و شیعیان خارج کشور متمرکز شده است.

جعفری یادآور شد: در نظر داریم در گروه مطالعات بنیادی راهبردی به کارهای اساسی و زیربنایی که نیاز فرهنگی شیعیان خارج کشور است بپردازیم.

وی خاطرنشان کرد: بخش مطالعات کاربردی مربوط به شناسایی مباحثی است که در رسانه‌ها، روزنامه‌ها و نشریات در زمینه معرفی و شناخت پیروان اهل بیت (ع) در سراسر دنیا تبیین شده است.

 

 

*گردآوری کتاب‌های مرتبط با اهل بیت (ع) از کشورهای خارجی

رئیس اداره اسناد و اطلاعات مجمع جهانی اهل بیت (ع) عنوان داشت: نمایندگان مجمع در خارج از کشور کتاب‌های موجود در زمینه معرفی اسلام، شیعه و اهل بیت(ع) که به صورت دفاع یا شبهه، حمله و توهین است گردآوری کرده و در اختیار اندیشمندان مجمع قرار می‌دهند.

وی با بیان اینکه 15 تا 16 هزار عنوان کتاب در قالب بیش از 35 هزار جلد در کتابخانه مجمع گردآوری شده است گفت: اکثر کتاب‌های این کتابخانه دارای زبان‌های فارسی و عربی است و بخشی از کتاب‌ها نیز به زبان‌های انگلیسی، آلمانی و روسی در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد.

جعفری افزود: در نظر داریم تعدادی از پایان‌نامه‌هایی که در کشورهای عربی پیرامون اهل بیت (ع) و شیعه تألیف شده گردآوری کرده و به منابع موجود اضافه کنیم.

انتهای پیام/78003/ر30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول