اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کتابخانه‌های عمومی عباس‌آباد:

عباس‌آباد به 8 کتابخانه عمومی نیاز دارد

خبرگزاری فارس: رئیس کتابخانه‌های عمومی عباس‌آباد گفت: با توجه به برنامه پنجم توسعه، عباس‌آباد نیازمند 8 کتابخانه عمومی است.

عباس‌آباد به 8 کتابخانه عمومی نیاز دارد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از عباس‌آباد، بلال نیکزاد صبح امروز در جلسه انجمن خیران کتابخانه‌های عمومی این شهرستان افزود: به دلیل تنوع موضوع، همه اقشار جامعه می‌توانند در امور مختلف کتابخانه‌های عمومی مشارکت فعال داشته باشند.

نیکزاد خاطر نشان کرد: در حال حاضر دو کتابخانه با زیربنای 750 متر مربع در عباس‌آباد وجود دارد اما با توجه به برنامه پنجم توسعه، این شهرستان نیازمند هشت کتابخانه عمومی است که انتظار می‌رود با حمایت خیران این امر به زودی محقق شود.

معاون فرماندار عباس‌آباد نیز در نشست انجمن خیران کتابخانه‌های عمومی این شهرستان گفت: مشارکت خیران عباس‌آباد در طرح‌های مختلف، بیانگر ولایتمداری مردم این شهرستان است.

رسول اورنگیان با اشاره به اینکه به فرموده مقام معظم رهبری، فرهنگ کتاب و کتابخوانی باید در جامعه نهادینه شود، تصریح کرد: تمامی دستاوردهای امروز دنیا ثمره مطالعه کتاب است و کتاب کمک می‌کند تا انسان‌ها به رشد و تعالی برسند.

معاون فرماندار عباس آباد تأکید کرد: مسئولان باید قدردان اعمال خداپسندانه و مشارکت‌های خیرخواهانه خیران در همه عرصه باشند و از آنان به گونه شایسته‌ای تجلیل کنند.

مشاور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران نیز در این جلسه گفت: در گذشته‌ای نه چندان دور وضعیت کتاب و کتابخوانی مازندران در سطح کشور نمونه بود اما در حال حاضر در بین استان‌های کشور در رده 27 قرار دارد و این بسیار تأسف‌انگیز است.

رضا علیزاده در ادامه با اشاره به اینکه در سال جاری مبلغ یک میلیارد و 700 میلیون تومان به نهاد کتابخانه‌های عمومی اختصاص یافته است، افزود: در عباس‌آباد از 50 هزار نفر جمعیت، همه مردم حداقل یک بار در سال برای گرفتن کتاب به کتابخانه‌های این شهرستان مراجعه کرده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: بعضی استان‌های کشور به چشم‌انداز برنامه پنجم توسعه دست پیدا کرده‌اند و از لحاظ فیزیکی به رشد مطلوب رسیده‌اند و دیگر نیازی به ساختن کتابخانه ندارند و فقط در راستای کیفی‌سازی کتابخانه‌ها و توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی گام برمی‌دارند.

مشاور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران در پایان تأکید کرد: کتابخانه‌های عمومی هیچ اعتبار دولتی ندارند پس از خیران تقاضا داریم با مشارکت فعال خود در امر توسعه و ترویج کتاب و کتابخوانی، این نهاد فرهنگی را یاری کنند.

به گزارش فارس، در پایان این نشست اعضای هیئت مؤسس، هیئت امنا و بازرسین انجمن خیرین کتابخانه‌های عمومی شهرستان عباس‌آباد انتخاب و معرفی شدند.

کتابخانه‌های عمومی عباس‌آباد تعداد یک هزار و 350 عضو فعال دارد.

انتهای پیام/2296/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول