اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای سیستان و بلوچستان:

بسترسازی برای توسعه مشاغل خانگی پایدار بسیار کارآمد است

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: بسترسازی لازم به منظور توسعه مشاغل خانگی پایدار بسیار ضروری و کارآمد است.

بسترسازی برای توسعه مشاغل خانگی پایدار بسیار کارآمد است

محمد جهان‌تیغی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان در زمینه مشاغل خانگی پایدار اظهار داشت: ارائه آموزش‌های لازم قبل از پرداخت تسهیلات به افرادی که خارج از صنوف اصلی کار خدمات‌رسانی را دنبال می‌کنند ثبات و پایداری در مشاغل خانگی را تضمین خواهد کرد.

وی افزود: توجه به مشاغل خانگی به دلیل هزینه‌های کم در تولید از جمله عدم اجاره بهای محل کسب و همچنین شرایط مطلوب در تولید با مشارکت اعضای خانواده یکی از عرصه‌های پر مخاطب اشتغال است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان ادامه داد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون، حدود 5 هزار نفر در اداره کل آموزش فنی‌ و‌ حرفه‌ای استان به منظور دریافت تسهیلات مشاغل خانگی نسبت به تشکیل و تکمیل پرونده اقدام کرده‌اند.

جهان‌تیغی تصریح کرد: از این تعداد متقاضی فقط 880 نفر موفق به دریافت این تسهیلات شده‌اند.

وی گفت: در حال حاضر بالغ بر 4 هزار نفر از این متقاضیان در انتظار دریافت تسهیلات مشاغل خانگی هستند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان بر لزوم و ضرورت همکاری بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی تأکید کرد.

جهان‌تیغی افزود: بخش قابل توجهی از متقاضیان این تسهیلات را بانوان خودسرپرست، دانشجویان و  فارغ‌التحصیلان تشکیل می‌دهند.

افزایش 5 برابری ظرفیت آموزش فنی و حرفه‌ای استان

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان همچنین گفت: ظرفیت پذیرش و آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای در استان در حال حاضر 50 هزار نفر می‌باشد که در صورت افزایش تقاضا تا 250 هزار نفر قابل افزایش است.

جهان‌تیغی بیان داشت: ظرفیت کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای موجود در استان بر اساس درخواست جامعه هدف قادر به افزایش ارائه خدمات است.

وی اظهار داشت: در صورت برنامه‌ریزی مناسب برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان و همکاری سازمان آموزش و پرورش استان این اداره‌ کل آمادگی دارد تا فعالیت کارگاه‌های مهارت آموزی را به سه شیفت ارتقا دهد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان همچنین با اشاره به اجرای طرح مهندسان فردا در تابستان سال‌جاری افزود: اجرای این طرح که با هدف ایجاد فرهنگ کار و بستر سازی مناسب به منظور احراز مشاغل آینده در بین دانش‌آموزان به مرحله اجرا درآمد با استقبال و دستاوردهای قابل توجهی در استان همراه بود.

جهان‌تیغی با تأکید بر برنامه‌ریزی مناسب به منظور جذب نوجوانان و جوانان به مراکز فنی و حرفه‌ای گفت: شرکت دانش‌آموزان در کارهای گروهی و کشف استعدادهای نهفته در کودکان یکی از اهداف برنامه‌ریزی شده در اجرای طرح مهندسان فردا است.

انتهای پیام/75002/ر/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول