اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در چهارمحال و بختیاری

600 طرح مشاغل خانگی تسهیلات می‎‌گیرد

خبرگزاری فارس: سرپرست معاونت صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری ارسال 600 پرونده مشاغل خانگی به دبیرخانه کارگروه اشتغال خبر داد.

600 طرح مشاغل خانگی تسهیلات می‎‌گیرد

مهرداد رئیسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: در ساخت اماکن تاریخی از انواع هنرهای صنایع دستی نظیر کاشی کاری، معرق کاری، گره چینی، آیینه کاری و گچ بری‌ها استفاده می‌شود که باعث معرفی بیشتر این صنایع به مسافران و گردشگرانی است که از اماکن تاریخی بازدید می‌کنند.

وی با اشاره به نقش صنایع دستی در معرفی اماکن تاریخی، گفت: در ساخت بناهای تاریخی از انواع هنرهای صنایع دستی استفاده می‌شود که وقتی مسافران و گردشگران به این مناطق سفر می‌کنند علاوه بر فضا، با هنر بکار رفته در آن بیشتر آشنا شده که این موضوع باعث جذب بیشتر گردشگران و معرفی اماکن تاریخی می‌شود.

رئیسی اضافه کرد: صنایع دستی ریشه در آداب، سنت و فرهنگ هر قوم و نقش اساسی در تمدن سازی کشورها داشته که با توجه به قدمت این صنعت در ایران، در ساخت اماکن تاریخی از این هنرها استفاده می‌شود.

سرپرست معاونت صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به نقش متقابل صنایع دستی و اماکن تاریخی بر اشتغال‌زایی و افزایش درآمد مردم، گفت: استفاده از بناهای تاریخی برای ایجاد کارگاه‌ها و فروش تولیدات هنرهای صنایع دستی باعث جذب بیشتر افراد توانا و جویای کار به این صنعت و جذب بیشتر گردشگران و مسافران شده که در نهایت این موضوع باعث افزایش درآمد مردم و ایجاد اشتغال پایدار می‌شود.

وی از ارسال 600 پرونده مشاغل خانگی به دبیرخانه کارگروه اشتغال این استان خبر داد و افزود: این پرونده‌ها بیشتر در رشته‌های گلیم بافی، نمد مالی، البسه محلی، صنایع دستی عشایر و... هستند.

رئیسی با بیان اینکه این تعداد پرونده برای دریافت تسهیلات بانکی ارسال شده است، عنوان کرد: با معرفی این تعداد متقاضی به بانک عامل تقریبا 30 درصد از تعهد اشتغال حوزه صنایع دستی این اداره کل محقق می‌شود.

این مسئول اذعان داشت: وام مشاغل خانگی 3 تا 5 میلیون ریال بسته به نوع رشته فعالیت هنرمندان دارد که برای استمرار شغل و ایجاد فرصت شغلی جدید به هنرمندان اعطا می‌شود.

انتهای پیام/68005/ن/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول