اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه سپاه کربلای مازندران:

ایجاد وحدت ملی در انتخابات آینده بهانه‌ای برای مدیریت فتنه است

خبرگزاری فارس: مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلای مازندران با اشاره به اینکه فتنه 88 تئوری دوران اصلاحات بود، گفت: ایجاد وحدت ملی در انتخابات آینده بهانه‌ای برای مدیریت فتنه است.

ایجاد وحدت ملی در انتخابات آینده بهانه‌ای برای مدیریت فتنه است

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، حجت‌الاسلام مختار نظری صبح امروز به مناسبت بزرگداشت حماسه 9 دی که در حسینیه عاشقان کربلای مازندران برگزار شد در جمع بسیجیان مرکز استان اظهار داشت: 9 دی 88 سالروز تحقق وعده الهی مبنی بر پیروزی حق بر جریان باطل است.

وی افزود: حماسه‌ای که مردم ولایتمدار کشور در 9 دی 88 به وجود آوردند، سبب یأس و ناامیدی دشمنان انقلاب اسلامی شد.

نظری با اشاره به اینکه بصیرت موضوع مهمی بود که در 9 دی مورد توجه قرار گرفت، تصریح کرد: بصیرت به معنی روشن‌بینی است، به این معنا که انسان با رصد کردن مسائل، تجزیه و تحلیل‌های سیاسی حقایق را از تحقق حوادث جدا می‌کند و در حمایت از آن حقیقت‌ها وارد عمل می‌شود.

وی ادامه داد: بصیرت چراغ هدایتی است که در سایه تقوی، دینداری، تلاش و کوشش در زمینه مسائل سیاسی برای انسان حاصل می‌شود.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلای مازندران با تاکید بر اینکه در روایات الهی بدترین کوری نابینایی باطنی است، بیان داشت: انسان با بصیرت دارای ویژگی حق‌مداری است که در مدار حق حرکت می‌کند و غیر از آن را باطل می‌داند.

وی افزود: امام عصر به عنوان مدار حق محسوب شده و انسان با بصیرت جریان‌ها و نظر گروه‌های سیاسی را باید با دیدگاه رهبری و امام عصر تطبیق دهد.

این مسئول مقاومت در موضع حق را از نشانه‌های انسان با بصیرت دانست و گفت: عده‌ای موضع حق را می‌شناختند و مدتی در مدار حق گام برداشتند ولی با مرور زمان از ادامه این حمایت صرف نظر کرده و دچار انفعال و محافظه‌کاری شدند و با سکوت مخالفت خود را اعلام کردند.

نظری با اشاره به اینکه برخلاف خواسته‌های درونی برخی از افراد در مقابل موضع حق قرار گرفتند، تصریح کرد: تاریخ نشان داد که طلحه و زبیر از یاران نزدیک عصمت و طهارت بودند ولی به دلیل دنیاگرایی در مقابل امام حق قرار گرفت.

وی افزود: مقاومت نکردن بر موضع حق سبب شد تا در انقلاب اسلامی شاهد افرادی باشیم که در نظام اسلامی خدمات ارزنده‌ای داشته، ولی به دلیل گرایش به دنیا در مقابل مدار حق و رهبری قرار گرفتند.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلای مازندران اظهار داشت: یکی از سران فتنه وقتی تخلف در انتخابات ریاست جمهوری سال 88 را مطرح کرد، بدون هیچ مستنداتی اغتشاشات خیابانی را به راه انداخت و سبب شد تا انقلاب اسلامی دستخوش ناملایمات شود.

وی با اشاره به اینکه شورای نگهبانی که 30 انتخابات را مدیریت کرد به راحتی در انتخابات 88 از سوی سران فتنه زیر سؤال رفت، افزود: در آن زمان با تشکیل کمیته صیانت از آرا که نماینده رسانه بی بی سی در آن حضوری فعال داشت، اخباری مبنی بر ایجاد بحران در ایران را مطرح می‌کرد که به زودی انقلاب اسلامی در حال سقوط است که می‌توان گفت اینگونه فعالیت‌ها مقاومت در برابر امام جامعه است.

نظری حماسه 9 دی را سبب پیروزی انقلاب اسلامی و تحکیم نظام دانست و خاطر نشان کرد: در طول 6 ماهی که استکبار در داخل کشور فتنه ایجاد کرد، سبب آسیب‌های زیادی بر بدنه انقلاب اسلامی شد که بخشودنی نیست.

وی بی‌حرمتی به عاشورای حسینی را نخستین آسیب به انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: در عاشورای 88 عده‌ای گستاخ و معاند وارد خیابان‌ها شدند و پرچم عزای حسینی را به آتش کشیدند و به عزاداران عصمت و طهارت اهانت کردند که این عمل برای مردم ولایتمدار بسیار سخت و سنگین بود.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلای مازندران بی‌حرمتی به تصویر امام راحل را اهانتی به انقلاب اسلامی دانست و اظهار داشت: حادثه سیاسی سال 88 ضربات اقتصادی زیادی را بر انقلاب اسلامی تحمیل کرد که فتنه‌گران با این اقدام ضد اسلامی امنیت اقتصادی پایدار در کشور را به زیر سئوال بردند و باعث شد تا دیگر سرمایه‌گذاران به این کشور اعتماد نکنند.

وی با بیان اینکه بعد از مدتی مردم با بصیرت متوجه ترفندهای استعمارگران شدند خاطر نشان کرد: ایجاد شکاف در بین صفوف ملل متحد در داخل کشور نشأت گرفته از دخالت آمریکا و اسرائیل در فتنه سال 88 بود.

نظری ابراز داشت: فتنه سال 88 پیامدهای خارجی برای جمهوری اسلامی ایران به همراه داشت که دشمنان نظام فکر کردند با ایجاد پایگاه مردمی می‌توانند به اهداف خود برسند.

وی افزود: اوباما بعد از انتخابات تصمیم می‌گیرد دیپلماسی سرسختانه‌ای در مقابل ایران اتخاذ کند و همگام با مواضع اوباما کنگره آمریکا بحث تحریم بنزین به کشور ما را مطرح می‌کند که محدودیت‌ها را سخت‌تر کرده است.

نظری با اشاره به اینکه حمایت از فتنه سبز راهبر اصلی فتنه آمریکا علیه ایران است، گفت: آنها در این فکر بودن که انقلابی در ایران ایجاد شود که آمریکا بتواند با حمایت از جنبش سبز اصلاح امور را به دست گیرد.

وی یکی دیگر از پیامدهای منفی فتنه 88 را تجدید فشارها و تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی دانست و بیان داشت: آمریکا با بحث از بین بردن تاسیسات هسته‌ای ایران و در کنارش نقض حقوق بشر سبب شد تا از این طریق پرونده کشور ما را در سازمان ملل باز کند.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلای مازندران با بیان اینکه در فتنه 88 دشمن از طریق انقلاب رنگین امیدوار بود تا نسبت به براندازی انقلاب اسلامی اقدام کند، بیان داشت: یکی دیگر از پیامدهای منفی فتنه 88 گستاخ شدن کشورهای منطقه خلیج فارس علیه ایران بود تا جایی که امارات به خود اجازه داد برای ایران شاخ و شانه بکشد.

وی ایجاد نگرانی در بین حامیان و وفاداران به انقلاب اسلامی را از مهمترین پیامدهای فتنه 88 دانست و تصریح کرد: انقلاب اسلامی مرکز ثقل انقلاب و بیداری اسلامی در منطقه است ولی فتنه‌گران با این اقدامات شوم خود خواستند انقلابیونی که از جمهوری اسلامی الهام گرفتند را ناامید کنند.

نظری سخنرانی رهبری را در نماز جمعه تهران سرنوشت‌ساز دانست و گفت: مردم ولایت‌مدار کشور بعد از سخنرانی رهبری که متوسل به امام زمان (عج) شدند در چنین مقطعی از ولایت فقیه حمایت کردند.

وی افزود: حضور پرشور مردم کشور در راهپیمایی 9 دی 88 تمام فتنه‌های سیاسی کشورهای استعماری را خنثی کرد.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلای مازندران با بیان اینکه دشمنان برای انتخابات سال آینده نیز برنامه دارند، بیان داشت: هم‌اکنون طرح وحدت ملی کلید خورد که تشکیل دولت آینده باید مبانی ملی داشته باشد.

نظری اظهار داشت: وقتی سؤال می‌شود چرا دولت وحدت ملی تشکیل شود، می‌گویند کشور در بحران است در داخل نظام تناقضات زیاد است.

وی ادامه داد: جریانات سیاسی و تناقضات داخل نظام در دوره‌های قبل نیز وجود داشت که دلیلی بر تشکیل وحدت ملی نیست.

نظری خاطر نشان کرد: ایجاد وحدت ملی بهانه‌ای است تا جریانی را مشروعیت دهند و فتنه 88 را مدیریت کنند.

وی با اشاره به اینکه فتنه 88 تئوری آن در زمان دولت اصلاحات نوشته شده و بسترسازی آن متعلق به دولت اصلاحات است، بیان داشت: یک روزه کسی نمی‌تواند وارد خیابان شود و ولایت فقیه را زیر سؤال ببرد.

نظری با تاکید بر اینکه فتنه 88 تاختن به ارزش‌های انقلاب اسلامی بود، تصریح کرد: نظام فتنه حجاب را زیر سؤال برد.

وی با اشاره به اینکه در انتخابات سال آینده باید هوشیارانه عمل کنیم، خاطر نشان کرد: ملاک ما برای انتخاب فرد اصلح باید مطابق موازین اسلامی باشد، ماهیت کسانی که در گذشته برای جامعه اسلامی مشکل درست کردند باید برملا شود.

انتهای پیام/86006/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول