اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس:

حماسه 9 دی متعلق به مردم است

خبرگزاری فارس: سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: حماسه ۹ دی سال ۱۳۸۸ یک حماسه خودجوش مردمی بود که هدف آنها حمایت از ولایت و نظام بود.

حماسه 9 دی متعلق به مردم است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران به‌نقل از روابط‌عمومی دفاتر نماینده شهرستان‌های ورامین و پیشوا، سیدحسین نقوی حسینی ضمن گرامیداشت حرکت بزرگ ملت ایران در نهم دی ماه 88 اظهار داشت:حماسه 9 دی مبنی بر حمایت از نظام و انقلاب و ولایت بر اساس بصیرت به‌دست آمد، به‌ویژه حرکت کفن پوشان ورامین و پیشوا که خاطره قیام 15 خرداد 42 را زنده کردند و  همه با هم همراه با ائمه جمعه و مسئولان و مردم حرکت کردند تا اعلام کنند که «خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست».

نماینده مردم شهرستان پیشوا و ورامین در مجلس شورای اسلامی افزود: از دهه هفتاد به بعد یک جریانی در عرصه سیاسی کشور ما شروع به رشد کرد و به صورت یک غده جای خود را در نظام سیاسی پیدا کرد و مقدمه چینی‌ها انجام شد تا این که در فرصت مناسب بتواند سرباز کند و خودش را نشان دهد. خرداد 76 و تحولاتی که در آن زمان اتفاق افتاد و اینکه اصلاح طلبان قدرت را به دست گرفتند یک گامی از این حرکت بود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اما حضور مردم در عرصه و رهبری مقتدرانه مقام معظم رهبری اجازه نداد که کسی بخواهد از عرصه‌های سیاسی جمهوری اسلامی ایران در جهت فتنه گری استفاده کند تا این که بالاخره این غده سرطانی در سال 88 و با تدارکی که دشمنان جمهوری اسلامی از بیرون طراحی کردند و بازی که عوامل از داخل انجام دادند بالاخره این غده سر باز کرد و نیازمند جراحی عمیق بود و ملت هم در نهم دیماه این غده سرطانی را جراحی کردند  تا نظام جمهوری اسلامی از شر آن راحت شود.

نماینده مردم شهرستان پیشوا و ورامین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دخالت دشمنان در حوادث پس از انتخابات گذشته ریاست جمهوری، اظهار داشت: حدود 10-11 ماه قبل از برگزاری انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری یک تحرکاتی در خارج از کشور شروع شد و رسانه‌هایی فعالیت خودشان را شروع کردند.

نقوی حسینی ادامه داد: برخی از سفارتخانه‌ها هم از جمله سفارت انگلیس فعالیتشان را در داخل بیشتر کردند و عوامل و معاندین را در داخل کشور ساماندهی کردند تا اینکه دوران انتخابات رسید و ملت هم با شکوه در انتخابات شرکت کردند و این انتخابات برگزار شد و آنها فکر می‌کردند از طریق انتخابات می‌توانند به هدف‌های خود برسند اما وقتی که ملت با آگاهی کامل پای صندوق آمد و نتیجه انتخابات آن چیزی نشد که آنها حدس می‌زدند و یا می‌خواستند، شمشیر را از رو بستند و چهره واقعی خود را به نمایش گذاشتند.

وی عنوان کرد: حرکت عظیم ملت ایران در انتخابات را زیر سوال بردند و بر چهره پاک جمهوری اسلامی ایران آرم تقلب چسباندند و بعد در محرم و عاشورای همان سال به ساحت مقدس اباعبدالله الحسین اهانت کردند و بعد در مراسم روز ملی مبارزه با استکبار علیه بنیانگذار جمهوری اسلامی هتاکی کردند و ملت ایران دیدند که موضوع این افراد از انتخابات این نیست و این‌ها هدف‌های براندازی را دنبال می‌کنند و مقام معظم رهبری توصیه‌های لازم را فرمودند و با آگاهی که به جامعه داده شد بصیرت لازم در مردم شکل گرفت و برای مقابله با این توطئه براندازی عوامل خارجی و داخلی، ملت نهم دی به صحنه آمد و به طور خودجوش ریشه این توطئه را از جا برکند.

دکتر نقوی با بیان اینکه حماسه 9 دی متعلق به قشر خاصی از جامعه نبود، گفت: حرکت نهم دیماه متعلق به همه نیروهای انقلابی،دلسوز،بسیجیان دریادل،خانواده معظم شهداء،روحانیت و همه اقشار و گروه‌ها و همه ملت که یک جا قیام کردند و هدف آنها حمایت از ولایت و نظام بود بنابراین حرکت نهم دیماه جریان پذیر و حزب پذیر نیست و اگر کسی بخواهد چنین تلاش‌هایی را کند هم منزلت خود را پایین می آورد و هم به حرکت خودجوش ملت ایران لطمه وارد می‌کند. بنابراین حرکت نهم دی ماه متعلق به همه ملت ایران است.

نقوی حسینی با اشاره به اثرات و برکات حماسه 9 دی اظهار کرد: حماسه نهم دیماه سال 88 ، اولا چهره نفاق و فتنه را افشا کرد و مرز بین دشمنان و دوستان شفاف شد و مشخص شد که چه کسانی در جبهه دشمن و چه کسانی در جبهه دوست هستند. دوم این که بالاخره این غده سرطانی جراحی شد این غده فتنه یک روزی در این نظام باید جراحی می‌شد که به حمدالله به دست توانمند ملت ایران و رهبری مقام معظم رهبری جراحی شد. ثانیا یک بصیرت و آگاهی در ملت ایران بوجود آمد تا بتوانند از این به بعد توطئه‌ها را بازخوانی کنند و دست دشمن را بخوانند و به کسی اجازه ندهند فتنه دیگری را طراحی کند و چهارم اینکه در حوزه داخلی یک وحدت و یکپارچگی بین مردم و نظام و مردم و رهبری به‌وجود آمد.

وی حماسه نهم دی‌ماه را تجدید بیعت دوباره ملت ایران با انقلاب و ولایت فقیه دانست و گفت: دشمنان و معاندین جمهوری اسلامی با همه وجود دریافتند که ملت ایران تا پای جان پای نظام و ولایت و آرمانهای امام و انقلاب ایستاده بنابراین حداقل این درس را گرفتند که نمی توانند علیه ملت ایران از تهدید و فشار استفاده کنند چون ملت ایران از آرمان‌های انقلاب دست بر نخواهد داشت.

نقوی حسینی اضافه کرد: با توجه به نزدیکی انتخابات ریاست جمهوری کشور، ملت ایران باید وحدت و یکپارچگی خود را حفظ کنند بویژه جریانات و گروه‌های سیاسی و دلسوزان نظام و نامزدهای انتخاباتی باید این درس را گرفته باشند که علیه یکدیگر تبلیغ نکنند یا همدیگر را تخریب نکنند و فضای کشور را متشنج نکنند تا توطئه‌گران و فتنه‌گران بخواهند از فضا استفاده کنند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: ملت و همه جریانات با چشمی باز مراقب باشند که فتنه‌گران با چهره جدید به عرصه ملت ورود پیدا نکنند و بین ملت رسوخ کنند و جریان شناسی داشته باشند، به بیانات و تدابیر مقام معظم رهبری با همه وجود توجه بکنند تا فتنه با چهره‌های جدیدی ورود پیدا نکند در حال حاضر فتنه‌هایی مثل جریان انحرافی را داریم و بازماندگان فتنه قبل را داریم که ممکن است با چهره‌های دیگری بخواهند ورود پیدا کنند.

انتهای پیام/2462/ع/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول