اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی خبر داد

ثبت بیش از 4 هزار واقعه ازدواج در خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری بیش از 4 هزار واقعه ازدواج در استان ثبت شده است.

ثبت بیش از 4 هزار واقعه ازدواج در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علی پورحسین ظهر امروز در نشست خبری که به منظور تشریح فعالیت‌های ثبت احوال در نیمه نخست امسال برگزار شد، اظهار کرد: 66.14 درصد واقعه طلاق در مناطق شهری و 33.86 درصد در مناطق روستایی روی داده است است.

وی با بیان اینکه 50 درصد طلاق‌ها در پنج سال نخست زندگی زناشویی رخ می‌دهد، افزود: در برابر هر 11 واقعه ازدواج یک واقعه طلاق ثبت می‌شود.

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی از ثبت 4 هزار و 739 واقعه ازدواج نیز از ابتدای سال در سطح استان خبر داد و تصریح کرد: ثبت این تعداد واقعه ازدواج نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 8.12 درصد کاهش داشته است.

پورحسین ادامه داد: از این تعداد واقعه ازدواج 57.56 درصد در مناطق شهری و 42.44 درصد در مناطق روستایی رخ داده است.

وی به نرخ رشد جمعیت در استان اشاره کرد و گفت: نرخ رشد جمعیت در خراسان جنوبی 1.7 درصد، نرخ ثبت ولادت 21.8 در هزار درصد، نرخ ثبت وفات 5.2 در هزار درصد، نرخ ثبت ازدواج 13.8 در هزار درصد و نرخ طلاق 1.3 در هزار درصد است.

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی به فراوانی نام پسران و دختران اشاره کرد و گفت: در پسران به ترتیب امیرعلی، ابوالفضل، امیرحسین، مهدی، محمد، امیرمحمد، علی و محمدطاها و در دختران نیز به ترتیب فاطمه، فاطمه زهرا، زهرا، نازنین زهرا، ریحانه، زینب، کوثر، نرگس و مهدیه بیشترین فراوانی نام در استان هستند.

پورحسین به درصد جمعیتی استان اشاره کرد و ادامه داد: 27.6 درصد در گروه سنی صفر تا 14 سال، 64.8 درصد جمعیت استان در گروه سنی 15 تا 64 سال و 7.3 درصد جمعیت استان در گروه سنی 65 سال به بالا قرار دارند.

وی یادآور شد: در بحث تغییر نام و نام خانوادگی نیز از ابتدای امسال 75 نفر نام و 451 نفر نام خانوادگی خود را تغییر داده‌اند.

انتهای پیام/ز20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول