اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ثبت احوال نهبندان خبر داد

صدور شناسنامه مکانیزه کمتر از یک ساعت/ صدور 2 هزار شناسنامه در نهبندان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره ثبت احوال نهبندان با اشاره به اینکه صدور شناسنامه مکانیزه در این شهرستان کمتر از یک ساعت انجام می‌شود، گفت: از ابتدای امسال تاکنون یک‌ هزار و 931 شناسنامه مکانیزه در نهبندان صادر شده است.

صدور شناسنامه مکانیزه کمتر از یک ساعت/ صدور 2 هزار شناسنامه در نهبندان

علی وجدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در نهبندان اظهار داشت: در حال حاضر الزامی در تعویض همه شناسنامه‌ها به لحاظ کمبود تجهیزات نیست و شناسنامه‌هایی از اولویت تعویض برخوردار هستند که صاحبان آنها به سن 15 سال تمام رسیده و می‌خواهند برای نخستین بار شناسنامه‌های خود را عکس‌دار کنند و یا شناسنامه افراد مستعمل و شناسنامه‌هایی که مندرجات آن دچار آب گرفتگی و ناخوانا شده است.

وی با بیان اینکه برای صدور هر شناسنامه مکانیزه نزدیک به یک ساعت زمان لازم است، تصریح کرد: این اداره با داشتن یک چاپگر در کوتاه‌ترین زمان ممکن نسبت به صدور شناسنامه مکانیزه اقدام می‌کند به طوری که متقاضیان در همان روز مراجعه، شناسنامه مکانیزه خویش را دریافت می‌کنند.

*یک‌ هزار و 94 واقعه ولادت ثبت شد

رئیس اداره ثبت احوال نهبندان ادامه داد: از ابتدای امسال تا کنون یک هزار و 931 جلد شناسنامه مکانیزه صادر و تحویل متقاضیان شده است.

وجدی تعداد وقایع ولادت ثبت شده در نهبندان از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن‌ماه امسال را یک‌ هزار و 94 واقعه عنوان کرد و افزود: 375 واقعه وفات نیز در این مدت در این شهرستان ثبت شده است.

وی از ثبت شدن تعداد 586 واقعه ازدواج در این شهرستان از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن‌ماه خبر داد و گفت: در این مدت 30 واقعه ناخوشایند طلاق در نهبندان ثبت شده است.

* 203 شناسنامه المثنی در نهبندان صادر شده است

رئیس اداره ثبت احوال نهبندان اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا بهمن‌ماه تعداد 203 شناسنامه المثنی در شهرستان صادر شده است، هم‌چنین 600 گواهی وفات و 231 مورد تأییدیه شماره ملی نیز در این محدوده زمانی در نهبندان صادر شده است.

وجدی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن‌ماه ثبت تغییر نام و تغییر نام‌خانوادگی در این شهرستان به ترتیب 26 و 55 مورد بوده است، ادامه داد: در مدت یاد شده کار 310 مورد پاسخ به استعلامات بخش وظیفه، 938 اخذ درخواست کارت شناسایی ملی و 98 مورد ابطال شناسنامه‌های مورد استفاده بیگانگان در این شهرستان انجام شد.

وی تصریح کرد: از ابتدای امسال تا پایان بهمن‌ماه هم‌چنین کار ثبت اعلامیه وقایع چهارگانه ولادت، وفات، ازدواج و طلاق واصله از سایر شهرستان‌ها در نهبندان به ترتیب 2 هزار و 865، 522، یک ‌هزار و 582 و 155 مورد صورت گرفته است.

* 117 میلیون ریال درآمد داشته‌ایم

رئیس اداره ثبت احوال نهبندان از تشکیل سه جلسه شورای هماهنگی ثبت احوال در این شهرستان از ابتدای سال تاکنون خبر داد و افزود: یک مورد جلسه کمیسیون تشخیص سن از ابتدای سال جاری تاکنون در نهبندان برگزار و چهار مورد رأی در این کمیسیون صادر شده است.

وجدی تعداد آرای صادره هیئت حل اختلاف از ابتدای سال جاری تاکنون را 198 مورد عنوان کرد و گفت: درآمدهای حاصله این نهاد از محل اقدامات انجام شده از ابتدای امسال تا پایان بهمن‌ماه نیز بیش از 117 میلیون و 300 هزار ریال بوده است.

انتهای پیام/ی20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول