اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

در نیمه نخست امسال محقق شد؛

ولادت روزانه 3 نوزاد در نهبندان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره ثبت و احوال نهبندان گفت: به طور میانگین در نیمه نخست سال جاری روزانه سه نوزاد در این شهرستان چشم به جهان گشودند.

ولادت روزانه 3 نوزاد در نهبندان
علی وجدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در نهبندان اظهار داشت: در شش ماه نخست سال جاری تعداد 579 واقعه ولادت در نهبندان به ثبت رسیده که از این تعداد 301 نفر پسر و 278 نفر دختر بودند.
وی با بیان اینکه از این تعداد ولادت 275 نفر در مناطق شهری و 304 نفر در نقاط روستایی متولد شدند، تصریح کرد: با توجه به به اینکه در مدت مشابه سال گذشته ولادت‌های ثبت شده در نهبندان 546 واقعه بوده شاهد افزایش شش درصدی ولادت در سال جاری هستیم.
رئیس اداره ثبت احوال نهبندان نسبت جنسی در این شهرستان را 108 عنوان کرد و افزود: این مهم بدان معنا است که در مقابل هر 100 دختر متولد شده تعداد 108 پسر در نهبندان متولد می‌شوند.
وجدی با اشاره به اینکه این نسبت در خراسان جنوبی 107 است، یادآور شد: نهبندان به لحاظ این نسبت بعد از شهرستان‌های بیرجند و سرایان در مقام سوم استان قرار دارد.
وی گفت: موضوع دیگری که در آمار ولادت شهرستان ملموس است کاهش میزان ولادت در نقاط شهری نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.
رئیس اداره ثبت و احوال نهبندان میزان ولادت شهری در نیمه نخست سال گذشته را 49.8 درصد دانست و اظهار داشت: ولادت‌های شهری نیمه نخست امسال 47.5 بوده که 2.3 درصد کاهش را نشان می‌دهد.
وجدی ادامه داد: یکی از دلایل کاهش ولادت در نقاط شهری و به عبارتی دیگر افزایش ولادت در نقاط روستایی را می‌توان اینگونه حدس زد که خانواده‌ها در نقاط شهری به شعار "فرزند کمتر زندگی بهتر" عمل می‌کنند.
وی با بیان اینکه بیشترین موالید به زنان گروه سنی 25 تا 29 سال و کمترین موالید مربوط به مادران 45 تا 49 سال شهرستان است، تصریح کرد: به طور میانگین در شش ماه نخست امسال روزانه 3.2 نوزاد در نهبندان چشم به جهان گشودند در حالی که در مدت مشابه سال گذشته این مقدار کمتر از سه نوزاد بوده است.
رئیس اداره ثبت و احوال نهبندان تعداد وقایع وفات ثبت شده در نیمه نخست سال جاری در این شهرستان را 160 واقعه عنوان کرد و افزود: از این تعداد 88 نفر مرد و 72 نفر زن بودند. از این تعداد افراد فوت شده تعداد 120 نفر در نقاط روستایی و 40 نفر در مناطق شهری مرده اند.
وی گفت: با توجه به آمار وفات شاهد هستیم که تعداد مردان فوت شده بیشتر از زنان است و در این مدت زمانی به ازای هر 100 نفر زن که فوت شدند تعداد 122 نفر مرد مرده‌اند.
رئیس اداره ثبت احوال نهبندان با اشاره به اینکه در نقاط روستایی مرگ و میر بیشتر از نقاط شهری است، اظهار داشت: البته افزایش فوت در نقاط روستایی باید بیشتر باشد چراکه بیشترین جمعیت این شهرستان یعنی حدود 40 هزار نفر و به عبارتی دیگر 67 درصد جمعیت نهبندان در روستاها ساکن هستند.
وجدی یادآور شد: با توجه به اینکه در شش ماه نخست سال قبل تعداد افراد متوفی 138 واقعه بوده و با مقایسه در مدت مشابه سال جاری شاهد افزایش 16 درصدی وفات در این شهرستان هستیم.
وی بیشترین وفات را مربوط به افراد سنین 75 سال و کمترین فوتی را مربوط به گروه سنی 10 تا 14 سال دانست و تصریح کرد: بیشترین فراوانی علل فوت مربوط به بیماری‌های قلبی و عروقی است.
 انتهای پیام/خ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول