اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

رئیس ثبت احوال نهبندان خبر داد:

افزایش 6 درصدی ولادت در نهبندان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره ثبت احوال نهبندان از افزایش شش درصدی موالید در نیمه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته در این شهرستان خبر داد.

افزایش 6 درصدی ولادت در نهبندان
به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، علی وجدی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی ثبت احوال شهرستان نهبندان اظهار داشت: ولادت‌های ثبت شده در شش ماه نخست امسال در این شهرستان 579 واقعه بوده است که 301 نفر پسر و 278 نفر دختر بودند.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه ولادت‌های ثبت شده در نیمه نخست سال گذشته تعداد 546 واقعه بوده، در شش ماه نخست امسال شاهد افزایش شش درصدی موالید در نهبندان هستیم.
رئیس اداره ثبت احوال نهبندان نسبت جنسی در این شهرستان را 108 عنوان کرد و افزود: این نسبت جنسی بدان معنا است که در مقابل هر 100 دختر تعداد 108 پسر در این شهرستان متولد شدند.
وجدی تعداد وفات ثبت شده در نیمه نخست امسال را 160 واقعه دانست و تصریح کرد: 120 واقعه ثبت شده از نقاط روستایی و 40 واقعه مربوط به نقاط شهری بوده است.
وی اضافه کرد: میزان وفات ثبت شده در شش ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 16 درصد افزایش داشته است.
رئیس اداره ثبت احوال نهبندان با بیان اینکه تاکنون نیروی انتظامی در راستای اقدامات مربوط به وفات در سطح شهرستان با این نهاد ارتباط کمرنگی داشته است، گفت: جا دارد که برای جلوگیری از سوء استفاده از اسناد سجلی اتباع ایرانی توسط بیگانگان و اتباع خارجی نیروی انتظامی همکاری بیشتری با ثبت احوال داشته باشد.
وجدی با اشاره به اینکه طی سال جاری 84 درصد از وقایع وفات ثبت شده توسط اطلاع‌رسانی شوراهای اسلامی، مراکز درمانی و بیمارستان به این نهاد محقق شده است، اظهار داشت: در سال گذشته این میزان 67 درصد بوده که بیانگر رشد 17 درصدی در سال جاری است.
وی یادآور شد: تولد نوزاد در مراکز درمانی و بیمارستان سبب می‌شود تا به موقع ولادت ثبت شده و شناسنامه و دفترچه بیمه آن در زمان کوتاه صادر شود همچنین از تمام خانه‌های بهداشت و مراکز بهداشتی و درمانی خواسته شده تا در گواهی موقت به منظور دریافت شناسنامه برای نوزادان، مشخصات کامل والدین نوزاد درج شده باشد تا از سو استفاده‌های احتمالی جلوگیری به عمل آید.
رئیس اداره ثبت احوال نهبندان کمبود دفترخانه ثبت ازدواج و طلاق در این شهرستان را یکی از مشکلات ثبت وقایع ازدواج و طلاق دانست و تصریح کرد: ماهانه تعدادی بیش از 30 واقعه ازدواج در این شهرستان در دفترخانه‌های مرکز استان و شهرستان‌های همجوار ثبت می‌شود که این به ضرر نهبندان بوده و در آمارهای این شهرستان تاثیر به سزایی دارد.
وجدی با بیان اینکه نهبندان از لحاظ داشتن دفترخانه رسمی دارای کمبود است، افزود: برای فراهم شدن زمینه‌های ثبت الکترونیکی وقایع ازدواج و طلاق و برون رفت از شیوه‌های سنتی باید دستگاه‌های مربوطه تلاش‌ها و همکاری‌های لازم را با ثبت احوال داشته باشند.
وی ادامه داد: عدم تمایل ثبت وقایع ازدواج در بین اهل تسنن یکی از موارد کم شدن آمار ازدواج در این شهرستان به شمار می‌رود.
رئیس اداره ثبت احوال نهبندان با اشاره به درج کدپستی در کارت ملی به عنوان ملاک دریافت خدمات دولت، گفت: این کدپستی توسط اداره پست به افراد ارائه و سپس به ثبت احوال مراجعه و کدپستی آنها در پشت کارت ملی افراد درج می‌شود.
وجدی از ثبت مهاجرت‌های انجام شده در این شهرستان طی آینده‌ای نزدیک خبر داد و اظهار داشت: ثبت مهاجرت‌ها کمک بسیار موثری به منظور برنامه‌ریزی و تصمیم‌سازی مسئولان اجرایی نهبندان می‌کند.
وی از تمام دهیاری‌ها، شوراهای اسلامی، مراکز بهداشتی و درمانی، نیروی انتظامی و خانه‌های بهداشت روستایی خواست تا وقایع ولادت و وفات را به این نهاد در اسرع وقت اطلاع دهند.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول