اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ثبت احوال نهبندان خبر داد

تعویض بیش از 1300 شناسنامه در نهبندان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره ثبت احوال نهبندان از تعویض بیش از یک هزار و 300 شناسنامه از ابتدای سال جاری تا کنون در این شهرستان خبر داد.

تعویض بیش از 1300 شناسنامه در نهبندان
به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، علی وجدی دوشنبه‌ شب در جمع مسئولان اجرایی شهرستان نهبندان اظهار داشت: با توجه به اهمیت و جایگاه سازمان ثبت احوال در نظام اداری و اجرایی به عنوان متولی ثبت هویت و تسجیل تابعیت اتباع کشور در قالب اسناد سجلی، فی نفسه ثبت احوال سازمانی بسیار با اهمیت تلقی می‌شود.
وی ادامه داد: لیکن با نگاهی به حیات پرفراز و نشیب این سازمان کهن، بیانگر این حقیقت تلخ است که بی‌مهری و کم‌توجهی به این تشکیلات پر اهمیت همواره خودنمایی کرده است.
رئیس اداره ثبت احوال نهبندان یادآور شد: پس از گذشت 90 سال از تأسیس این سازمان و به منظور ارج نهادن به وظایف و عملکرد این سازمان کهن در عرصه‌های مختلف از جمله برنامه‌ریزی‌های خرد و کلان، امنیت کشور و دیگر برنامه‌ها سوم دی ماه در تقویم جمهوری اسلامی ایران به نام روز ثبت احوال نامگذاری و تا پایان روز نهم دی‌ماه به عنوان هفته ثبت احوال نامگذاری شده است.
وجدی تصریح کرد: غبارروبی مزار شهدا، دیدار با فرماندار و امام جمعه شهرستان، برگزاری جلسه شورای هماهنگی ثبت احوال و ارائه فعالیت‌های انجام شده، تجلیل از تلاشگران حوزه ثبت احوال و اجرای برنامه نمادین در یکی از روزهای هفته ثبت احوال در یکی از مدارس از جمله برنامه‌های این هفته در نهبندان محسوب می‌شود که برخی از آنها انجام و مابقی طی هفته به انجام می‌رسد.
وی تعویض تمام شناسنامه‌های نمونه قدیم و صدور شناسنامه جدید جمهوری اسلامی و صورت‌برداری و انتقال بیش از 130 میلیون سند سجلی به رایانه را از پروژه‌های متعدد سازمان ثبت احوال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: راه‌اندازی بزرگ‌ترین پایگاه جمعیتی کشور در سازمان، اختصاص شماره ملی منحصر به فرد به تمام اسناد سجلی تنظیم شده و صدور کارت شناسایی ملی برای افراد 15سال به بالا از دیگر طرح‌های این سازمان است.
رئیس اداره ثبت احوال نهبندان با بیان اینکه ایجاد گنجینه اسناد سجلی، صدور شناسنامه مکانیزه برای تمام اقشار و آرشیو کردن تمام اسناد و خارج کردن بایگانی اسناد سجلی از حالت سنتی به رایانه‌ای در دستور کار این سازمان قرار دارد، ابراز داشت: راه‌اندازی وب سایت در تمام ادارات ثبت احوال برای اطلاع‌رسانی عموم از خدمات و اخبار ثبت احوال و همچنین ارائه خدمات از طریق وب سایت از جمله پروژه‌های به وقوع پیوسته و در حال وقوع محسوب می‌شود.
وجدی ثبت مهاجرت‌ها، صدور کارت ملی هوشمند و نصب نرم‌افزاری به منظور نشان کردن روابط نسبی افراد در پایگاه جمعیتی کشور را سه پروژه مهم دیگر این سازمان دانست و تصریح کرد: این طرح‌ها در آینده‌ای نزدیک در سطح کشور اجرایی می‌شود.
وی از تعویض بیش از یک هزار و 300 شناسنامه از ابتدای سال جاری تا کنون در این شهرستان خبر داد و اذعان داشت: از ابتدای سال تا کنون در نهبندان 155 مورد المثنی و 436 مورد گواهی وفات توسط این نهاد صادر شده است.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول