اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ثبت احوال نهبندان:

ابطال سجلی افاغنه در نهبندان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره ثبت احوال نهبندان گفت: طی 10 ماهه گذشته بیش از 250 سند سجلی مورد استفاده اتباع بیگانه در این شهرستان ابطال شد.

ابطال سجلی افاغنه در نهبندان
علی وجدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در نهبندان اظهار داشت: با عنایت به وسعت جغرافیایی این شهرستان از جمله هم مرز بودن با کشور پر مخاطره افغانستان، همسایگی با سیستان و بلوچستان، وسعت و پراکندگی زیاد و حضور افراد عشایرنشین سبب شده افاغنه زیادی از این موقعیت بهره جسته و با ورود غیر مجاز به کشور در نهبندان سکونت کنند و به طریق مختلف به اسناد سجلی ایرانی دست یابند.
وی با بیان اینکه با اتخاذ تدابیر خوب صورت گرفته در 10 ماهه گذشته بالغ بر 250 سند سجلی مورد استفاده این افراد شناسایی و ابطال شده است، تصریح کرد: این تعداد شناسنامه از دست افاغنه خارج و از اعتبار قانونی ساقط شده که این عملیات در کشور بی‌نظیر و بی‌سابقه است.
رئیس اداره ثبت احوال نهبندان ادامه داد: این اقدام حدود 10 میلیون تومان دریافت یارانه توسط آنها را در هر ماه مانع شده است.
وجدی یادآور شد: در راستای قانون پس از کشف و ابطال اسناد سجلی مورد استفاده این افراد، آنان را به محاکم قضایی برای اعمال قانون معرفی کرده و از دادگستری درخواست داریم با توجه به اینکه این افراد در مدت استفاده خود از اسناد سجلی از مزایای زیادی نظیر دریافت یارانه، تحصیل فرزندانشان، دریافت کوپن، بن کالا، سهمیه نفت و آرد بهره‌مند شدند، مجازات سنگینی برای آنها در نظر گرفته شود تا سبب عبرت گرفتن افراد متخلف در زمینه اسناد سجلی و شناسنامه‌ای شود.
وی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی شهرستان باید با قاطعیت نسبت به خارج کردن شناسنامه از دست افاغنه و طردشان از کشور اقدام کند، افزود: چرا که اگر اداره ثبت احوال صرفا با ابطال سند سجلی مورد استفاده افاغنه اقدام کند مشکلی حل نمی‌شود و حضور این افراد در کشور تبدیل به معضل می‌شود.
رئیس اداره ثبت احوال نهبندان گفت: پیشنهاد می‌شود مسئولان، این دسته از افراد را نسبت به دریافت کارت اتباع بیگانه از طریق دفتر امور اتباع بیگانه استانداری خراسان جنوبی اجبار کنند.
وجدی اظهار داشت: تعداد زیادی از این افاغنه با زنان و مردان ایرانی ازدواج کردند که طرد آنها از کشور باز معضلات دیگری را نیز به دنبال دارد.
وی تصریح کرد: افرادی که به لحاظ بی‌اطلاعی از قانون یا از روی دلسوزی شناسنامه مردگان خویش را در اختیار اتباع افغانی قرار داده و می‌دهند یا اینکه آنان را در دریافت شناسنامه همکاری می‌کنند در صورتی که شخصا به اداره ثبت احوال شهرستان مراجعه و اعتراف کنند به طور قطع همکاری لازم از طرف این نهاد در راستای مجازات قانونی برای آنان لحاظ می‌شود.
رئیس اداره ثبت احوال نهبندان در ادامه افزود: لذا با توجه به موقعیت ویژه این شهرستان و وضعیت فوق‌العاده این اداره از مسئولان استانی و کشوری می‌خواهیم تا نگاه جدی و ویژه‌ای به اداره ثبت احوال شهرستان داشته باشند.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول