اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ثبت احوال نهبندان خبر داد

صدور 1600 جلد شناسنامه مکانیزه در نهبندان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره ثبت احوال نهبندان از صدور یک‌هزار و 665 جلد شناسنامه مکانیزه افراد بالای 15 سال در این شهرستان طی 9 ماهه امسال خبر داد.

صدور 1600 جلد شناسنامه مکانیزه در نهبندان

به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، علی وجدی صبح امروز در جمع مدیران نهبندان اظهار کرد: با تصویب شورای فرهنگ عمومی کشور سوم دی‌ ماه به عنوان روز ثبت و احوال در تقویم رسمی کشور وارد شده است.

وی ادامه داد: این روز یادآور صدور نخستین شناسنامه برای دختری به نام فاطمه ایرانی است در این روز با صدور نخستین شناسنامه پایه‌گذاری روند جدیدی در زندگی اجتماعی ملت آغاز شد.

رئیس اداره ثبت احوال نهبندان گفت: در واقع سوم دی‌ ماه یادآور نخستین ثبت رسمی و قانونی ولادت به عنوان سرچشمه احراز هویت ایرانیان و مشخص شدن مرزهای تابعیت و هویت شناخته می‌شود.

*آغاز طرح آرشیو الکترونیکی اسناد سجلی در نهبندان

وجدی با بیان اینکه 94 سال پیش در سوم دی‌ماه نخستین شناسنامه به نام فاطمه ایرانی صادر شد تا امروز سازمان ثبت و احوال 94 سالگی‌اش را جشن بگیرد، افزود: نخستین شناسنامه با نام خانوادگی ایرانی انتخاب شد تا حالا پس از 94 سال در کنار هم قرار گرفتن نام فاطمه و نام خانوادگی ایرانی، برای همه ما تداعی کننده فرهنگ و مذهب ایرانی‌ها باشد و تاکنون فراوانی نام در بین دختران نیز نام فاطمه بوده است.

وی تصریح کرد: دیدار کارکنان با امام جمعه و فرماندار،‌ بازدید مسئولان شهرستان از اداره ثبت احوال، آغاز طرح آرشیو الکترونیکی اسناد سجلی، غبارروبی مزار شهدا، سرکشی از خانواده‌های ایثارگر، دیدار با کارکنان بازنشسته این نهاد، حضور کارکنان در نماز جمعه و دلجویی از کودکان بی‌سرپرست مرکز امام علی(ع) از اهم برنامه‌های این اداره در هفته ثبت احوال است.

رئیس اداره ثبت احوال نهبندان، مراجعه به روستاها و مناطق محروم و عشایری و رفع خدمات سجلی آنها و توزیع بروشورهای مربوط به ثبت و احوال  را از دیگر برنامه‌های این اداره در هفته ثبت احوال عنوان کرد.

وجدی اظهار کرد: در 9 ماهه سال جاری تعداد 8 هزار و 270 نفر مراجعه کننده از ثبت احوال نهبندان خدمات دریافت کردند.

وی گفت: طی 9 ماهه امسال تعداد یک‌هزار و 665 جلد شناسنامه مکانیزه افراد بالای 15 سال در این شهرستان صادر شده است.

انتهای پیام/69003/ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول