اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ثبت احوال نهبندان خبر داد

صدور 1000 جلد شناسنامه مکانیزه در نهبندان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره ثبت احوال نهبندان گفت: در 6 ماه نخست امسال ‌هزار و 86 جلد شناسنامه مکانیزه برای افراد بالای 15سال در این شهرستان صادر و تحویل متقاضیان شده است.

صدور 1000 جلد شناسنامه مکانیزه در نهبندان

علی وجدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در نهبندان اظهار کرد: در شش ماه نخست امسال 36 واقعه طلاق در شهرستان نهبندان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

وی ادامه داد: برای جلوگیری از طلاق‌ها باید برنامه‌ریزی و برنامه‌سازی مدون و جامعی در سطح کلان جامعه و به تبع آن در این شهرستان صورت پذیرد.

رئیس اداره ثبت احوال نهبندان با بیان اینکه برابر آمار طلاق ثبت شده حدود 58.33 درصد در مناطق شهری و 41.67 درصد در مناطق روستایی به ثبت رسیده است، تصریح کرد: با توجه به اینکه بیشترین جمعیت شهرستان در روستاها ساکن هستند اما آمار طلاق در مناطق روستایی کمتر از مناطق شهری است.

وجدی افزود: طی شش ماه نخست امسال به ازای هر 9.5 واقعه ازدواج ثبت شده در شهرستان نهبندان یک واقعه منجر به طلاق شده است.

وی با اشاره به اینکه در این مدت 342 واقعه ازدواج در این شهرستان به ثبت رسیده است، اظهار کرد: این تعداد ازدواج ثبت شده در شش ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان از کاهش 2.6 درصدی ازدواج دارد.

رئیس اداره ثبت احوال نهبندان گفت: برابر آمار ازدواج ثبت شده حدود 33.27 درصد ازدواج‌ها در مناطق شهری و 56.73 درصد در مناطق روستایی ثبت شده است.

وجدی با بیان اینکه در شش ماه نخست امسال 579 واقعه ولادت ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 1.2 درصد کاهش داشته است، ادامه داد: از این تعداد ولادت ثبت شده 268 رویداد مربوط به نقاط شهری و 304 رویداد مربوط به نقاط روستایی است.

وی با اشاره به اینکه با توجه به مهلت قانونی ثبت ولادت یعنی فرصت 15روز از بدو تولد، 99.82 وقایع ولادت در مهلت قانونی(ظرف مدت 15 روز و کمتر از آن) به ثبت رسیده است، تصریح کرد: امیدواریم همشهریان با اخذ سریع شناسنامه برای فرزندان تازه متولد شده خود یعنی کمتر از 15 روز از بدو تولد نوزادشان، در شش ماه دوم امسال شاهد رشد صددرصدی ثبت ولادت در مهلت قانونی باشیم.

رئیس اداره ثبت احوال نهبندان افزود: نسبت جنسیتی در شش ماه نخست سال جاری برابر با 104 است یعنی به ازای هر 100 دختر متولد شده، 104 پسر متولد شده‌اند.

وجدی ادامه داد: شش درصد ولادت‌های ثبت شده ناشی از تولد نوزاد در منزل بوده که امید است راهنمایی مراجع ذی‌ربط به ویژه واحدهای بهداشتی در بهبود وضعیت زایمان‌های بهداشتی(زایمان در بیمارستان‌ها) کمک و نقش موثری داشته باشند.

وی از هشت مورد دو قلوزایی در شهرستان نهبندان طی شش ماه نخست امسال خبر داد و گفت: در این مدت بیشترین میزان فرزند‌آوری در گروه سنی مادران 25 تا 29 ساله با رقم 27 درصد و بعد از آن مادران گروه سنی 20 تا 24 ساله با رقم 26.6 درصد ثبت شده است.

رئیس اداره ثبت احوال نهبندان یادآور شد: در شش ماه نخست امسال به ازای هر هزار نفر از جمعیت شهرستان حدود 18.2 واقعه ولادت به ثبت رسیده است.

وجدی با بیان اینکه در این مدت 168 واقعه فوت در نهبندان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته پنج درصد افزایش داشته است، اظهار کرد: از این تعداد وفات ثبت شده 53 رویداد شهری و 115 رویداد روستایی بوده است.

وی ادامه داد: در شش ماه نخست امسال در مقابل هر 100 فوت ثبت شده زنان 115 مورد فوت مردان در این شهرستان رخ داده است.

رئیس اداره ثبت احوال نهبندان تصریح کرد: در این مدت به ازای هر ‌هزار نفر از جمعیت شهرستان حدود 5.4 واقعه فوت ثبت شده است.

وجدی با اشاره به اینکه بیشترین نام‌های ثبت شده برای پسران در مدت یاد شده در نهبندان امیرعلی، ابوالفضل، امیرحسین، مهدی، محمد طاها و امیرمحمد بوده است، افزود: فراوانی نام برای دختران نیز فاطمه زهرا، نازنین زهرا، فاطمه، ریحانه، زهرا و کوثر بوده است.

وی اظهار کرد: در این مدت ‌هزار و 86 جلد شناسنامه مکانیزه بالای 15 سال در این شهرستان صادر و تحویل متقاضیان شد.

انتهای پیام/ز10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول