اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ثبت احوال نهبندان خبر داد

عدم همکاری ادارات برای ایجاد گنجینه اسناد سجلی در نهبندان

خبرگزاری فارس: رئیس ثبت احوال نهبندان بابیان اینکه تاسیس گنجینه اسناد سجلی در دستور کار این نهاد است، گفت: اما تاکنون با وجود مکاتبات با ادارات و مراکز علمی و فرهنگی شهرستان برای تأسیس آن همکاری‌های لازم انجام نشده است.

عدم همکاری ادارات برای ایجاد گنجینه اسناد سجلی در نهبندان
علی وجدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نهبندان در ارتباط با گنجینه اسناد سجلی اظهار داشت: رسم نگهداری و حفاظت اسناد و مدارک دولتی از دیر باز در جهان به ویژه در ایران اسلامی رایج بوده و است.
وی ادامه داد: این اقدام سبب می‌شود تا افراد با ملاحظه و مطالعه اسناد و مدارک از زوایای تاریک و مبهم حیات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و دینی کشور خویش مطلع و با آنها آشنا شوند.
رئیس اداره ثبت احوال نهبندان تصریح کرد: سازمان ثبت احوال کشور با قدمت 93 ساله یکی از نهادهای منتسب به تمدن جدید است که در قرن اخیر به صورت قانونمند در کشور تأسیس شده است.
وجدی افزود: روشن‌ترین راه برای درک چگونگی شکل‌گیری و فعالیت‌های این سازمان در ادوار گذشته مراجعه به اسناد سجلی است که در طول تاریخ این سازمان چگونه پدید آمده و بر جای مانده است.
وی اضافه کرد: لذا در راستای رسیدن به همین مقصود و به منظور ارتقای آگاهی مسئولان مملکتی و مردم نسبت به شأن و جایگاه واقعی سازمان ثبت احوال و تأکید بر اهمیت و ارزش شناسنامه به عنوان ام‌الاسناد (مادر تمامی اسناد و مدارک)، تأسیس گنجینه اسناد یکی از اولویت‌های این سازمان محسوب می‌شود.
رئیس اداره ثبت احوال نهبندان اظهار داشت: این گنجینه در سال‌های اخیر در دستور کار سازمان قرار گرفت که اسناد و سجل شخصیت‌هایی که به نحوی در تحولات سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و دینی ملت ایران منشأ اثر بودند را برای دید عموم در این گنجینه جمع‌آوری و به نمایش بگذارد.
وجدی گفت: در حال حاضر این گنجینه در ادارات مراکز استان‌ها ایجاد شده و برخی ادارات شهرستان که توانستند نسبت به فراهم کردن اسناد سجلی افراد برتر و یا شخصیت‌های منشأ اثر خویش اقدام کنند، این گنجینه را دارند.
وی با اشاره به اینکه تاسیس گنجینه اسناد سجلی در دستور کار اداره ثبت و احوال نهبندان است، یادآور شد: اما تاکنون با وجود مکاتبات با ادارات و مراکز علمی و فرهنگی شهرستان برای تأسیس آن همکاری‌های لازم انجام نشده است.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول