اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ثبت‌احوال نهبندان خبر داد

کاهش 23 درصدی طلاق در شهرستان مرزی نهبندان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره ثبت‌احوال نهبندان از کاهش 23 درصدی ثبت طلاق در این شهرستان طی سال 90 نسبت به سال گذشته آن خبر داد.

کاهش 23 درصدی طلاق در شهرستان مرزی نهبندان

به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، علی وجدی ظهر امروز در جمع مسئولان نهبندان اظهار داشت: طی سال گذشته در نهبندان 633 واقعه ازدواج ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال 89 از 8.8 درصد افزایش برخوردار بوده است.

وی با بیان اینکه از این میزان ازدواج ثبت شده 278 واقعه در نقاط شهری ثبت شده، تصریح کرد: این میزان 43 درصد کل آمار ازدواج را به خود اختصاص داده است همچنین 355 واقعه ازدواج یعنی بیش از 56 درصد در نقاط روستایی ثبت شد.

رئیس اداره ثبت‌احوال نهبندان ادامه داد: در سال گذشته با توجه به وقایع ازدواج ثبت شده میانگین سن ازدواج مردان و زنان این شهرستان به ترتیب حدود 24 و21 سال بوده است.

*63 درصد طلاق‌های ثبت شده نهبندان متعلق به نقاط شهری است

وجدی با اشاره به اینکه طی سال گذشته در این شهرستان 33 واقعه طلاق به ثبت رسیده است، افزود: این آمار نشان از کاهش 23 درصدی ثبت واقعه طلاق در نهبندان طی سال گذشته نسبت به سال 89 دارد.

وی اظهار داشت: طی سال گذشته با توجه به وقایع ثبت شده طلاق میانگین سن طلاق در مردان و زنان نهبندانی به ترتیب 31 و 25 سال است.

رئیس اداره ثبت‌احوال نهبندان گفت: برابر آمار طلاق ثبت شده 21 واقعه یعنی حدود 63 درصد طلاق‌‌ها در مناطق شهری این شهرستان ثبت شده است.

وجدی تصریح کرد: در سال گذشته 36.36 درصد طلاق‌ها یعنی 12 واقعه در نقاط روستایی شهرستان به ثبت رسید.

وی با بیان اینکه نسبت ازدواج به طلاق، تعداد ازدواج‌ها در برابر طلاق‌های ثبت شده را بیان می‌کند، ادامه داد: این نسبت طی سال گذشته در نهبندان حدود 19 بوده یعنی در برابر هر 19 واقعه ازدواج یک واقعه طلاق به ثبت رسیده است.

*صدور 2 هزار و 115 شناسنامه مکانیزه بالای 15 سال در نهبندان

رئیس اداره ثبت‌احوال نهبندان افزود: در سال گذشته تعداد 2 هزار و 115 فقره شناسنامه مکانیزه بالای 15 سال در این شهرستان صادر شد.

وجدی یادآور شد: از تیر‌ماه سال 89 تا پایان سال گذشته نیز تعداد 2 هزار و 739 فقره شناسنامه مکانیزه بالای 15 سال در نهبندان صادر شده است.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول