اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی خبر داد

صدور بیش از 35 هزار شناسنامه مکانیزه در خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی از صدور 35 هزار و 766 شناسنامه مکانیزه از تیرماه سال 89 تاکنون در سطح استان خبر داد.

صدور بیش از 35 هزار شناسنامه مکانیزه در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علی پورحسین پیش از ظهر امروز در جمع مسئولان خراسان جنوبی اظهار کرد: از این تعداد شناسنامه مکانیزه صادر شده در استان 12 هزار و 363 شناسنامه در نیمه نخست امسال صادر شده است.

وی به تفکیک شهرستان‌ها اشاره کرد و افزود: 16 هزار و 348 شناسنامه در شهرستان بیرجند، 6 هزار و هفت شناسنامه در قاینات، 3 هزار و 825 شناسنامه در نهبندان، 3 هزار و 239 شناسنامه در شهرستان درمیان، 4 هزار و 749 شناسنامه در فردوس و یک‌هزار و 585 شناسنامه در شهرستان زیرکوه صادر شده است.

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی با بیان اینکه اسناد هویتی مردم در شهرستان‌های بشرویه، سربیشه، سرایان و خوسف موجود نیست، ادامه داد: در این شهرستان‌ها باید آرشیو الکترونیکی به روز شود.

پورحسین به تغییرنام در افراد اشاره و تصریح کرد: تغییر نام در گذشته در دادگستری انجام می‌شد، اما در حال حاضر این اقدام در خود ادارات ثبت احوال انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در نیمه نخست امسال 451 نفر در سطح استان نام خانوادگی و 75 نفر نیز نام خود را تغییر داده‌اند.

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی به فراوانی نام‌ها اشاره کرد و بیان داشت: فراوانی نام‌ها در پسران به ترتیب امیرعلی، ابوالفضل، امیرحسین، مهدی، محمد، امیرمحمد، علی و محمدطاها و در دختران نیز به ترتیب فاطمه، فاطمه زهرا، زهرا، نازنین زهرا، ریحانه، زینب، کوثر، نرگس و مهدیه است.

پورحسین نرخ رشد جمعیت در استان را 1.7 درصد اعلام کرد و اذعان داشت: نرخ ثبت ولادت 21.8 در هزار، نرخ ثبت وفات 5.2 در هزار، نرخ ثبت ازدواج 13.8 در هزار و نرخ ثبت طلاق 1.3 در هزار است.

انتهای پیام/ن20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول