اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نکا:

حماسه نهم دی به جوش آمدن خون ملت ایران در برابر توطئه‌ها بود

خبرگزاری فارس: امام جمعه نکا گفت: حماسه نهم دی به جوش آمدن خون ملت ایران در برابر توطئه دشمن بود.

حماسه نهم دی به جوش آمدن خون ملت ایران در برابر توطئه‌ها بود

به گزارش خبرگزاری فارس از نکا، حجت‌الاسلام محمد باقر محمدی‌لایینی در ابتدای خطبه‌ اول، با توصیه نمازگزاران و خود به تقوا و پرهیزکاری، آن را لباس انسان برشمرد و افزود: اگر لباس تقوا بپوشیم، انسان‌های ناپاک، نمی‌توانند به ما آسیب برسانند.

وی اظهار داشت: ما باید تقوا را حفظ کنیم تا در پرتو آن، حفظ بمانیم و از دام شیاطین رهایی یابیم.

خطیب جمعه‌ی نکا ‌در ادامه به تفسیر آیات 33 و 34 سوره‌ مبارکه یاسین پرداخت و ادامه داد: تدبیر الهی حکم می‌کند که برای انسان‌ها در قیامت، حساب و کتاب در نظر بگیرد و خداوند در این آیات، نشانه‌های قیامت را بیان می‌کند.

وی گفت: همانطور که خداوند زمین مرده را زنده می‌کند و رویش را در آن ایجاد می‌کند، در قیامت، انسان‌های مرده را زنده می‌کند.

وی در ادامه بیان داشت: فردا نهم دی است، روزی که حماسه بزرگ مردم ایران در سال 1388 به وقوع پیوست.

حجت‌الاسلام محمدی‌لایینی گفت: برای اینکه مردم، وظیفه‌ خود را انجام دهند، باید بصیرت لازم را داشته باشند، مقام معظم رهبری فرمود: "‌درست تدبّر کردن در حوادث، در انسان بصیرت ایجاد می‌کند".

وی افزود: الحمدلله مردم نشان دادند که حوادث و مسائل را خوب می‌شناسند و در سال 1388، فریب‌خوردگان در عرصه‌ی سیاسی خطا کردند، آنان خواستند زورگیری سیاسی کنند.

امام جمعه نکا ادامه داد: در این عرصه‌ برخی از مردم  هم اشتباه کردند و اموال شخصی مردم را غارت و تخریب کردند، آنان حرمت مقدسات را شکستند و به دسته‌های عزاداری توهین کردند اما خون ملت با این توهین‌ها به جوش آمد و نتیجه‌ آن حماسه‌ 9 دی بود.

حجت‌الاسلام لایینی ادامه داد: اربعین حسینی را پیش رو داریم و یکی از نشانه‌های مؤمن، زیارت اربعین است و در حدیث آمده است که قبر امام حسین(ع) در کنار بهشت قرار دارد.

وی گفت: از دیگر مناسبت‌های هفته، روز جهاد کشاورزی است، استان مازندران، استان کشاورزی است و لازم است کارکرد اداره‌ کشاورزی در این استان، نسبت به دیگر ادارات، نمونه شود.

امام جمعه نکا با قدردانی از کارکنان جهاد کشاورزی بیان داشت: بین انتظارات ما و آنچه عمل می‌شود، هنوز فاصله است.

وی گفت: در هفته گذشته، تودیع فرماندار سخت‌کوش شهرستان نکا جناب آقای آزادی‌کناری و معارفه‌ فرماندار فعلی، جناب آقای رجبی برگزار شد، جا دارد که از زحمات آقای آزادی، تقدیر و تشکر کنیم و برای آقای رجبی هم که از نیروهای باتجربه و باانگیزه نظام است. است، آرزوی توفیق داریم.

حجت‌الاسلام محمدی‌لایینی گفت: مردم شهرستان نکا، مردمی ولایتمدار و دیندار هستند که از اول انقلاب تاکنون، همواره در خدمت نظام و ولایت بوده‌اند و امیدواریم با تدبیر فرماندار جدید، مشکلات مردم در لابه‌لای کارهای اداری، بیشتر نشود و کرامت آن‌ها در ادارات حفظ  شود.

انتهای پیام/86002/ق30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول