اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت شهرستان مبارکه:

9 دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت شهرستان مبارکه گفت: 9 دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت است و این روز در افتخارات تاریخ این کشور به یادگار می‌ماند.

9 دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت است

به گزارش خبرگزاری فارس از مبارکه، حسن غلامی در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: حضور مردم و ایمان به خداوند یکی از عوامل خنثی کردن فتنه سال 88 و مشت محکمی بر دهان عوامل فتنه گر در کشور بود.

وی افزود: بحث ولایت و پیروی از رهبر زمانه یکی از عوامل هدایت بشر است که می‌تواند کشور را از فتنه گزند دشمنان و گمراهی در امان دارد.

امام جمعه موقت شهرستان مبارکه گفت: راه نجات از فتنه به گفته حضرت علی (ع) تقوا است، پس باید زمینه تقوا را در خود تقویت کنیم تا دیگر کسی به خود اجازه ندهد از راه فتنه کشور ما را مورد حمله قرار دهد.

غلامی افزود: دنیا و تاریخ اسلام از زمان رسول اکرم (ص) تا کنون همواره مورد آسیب‌هایی همچون فتنه قرار گرفته که در آن زمان با تدابیر ائمه معصومین بر این فتنه‌ها پیروزی می‌جستند ویکی از عواملی که باعث خانه نشینی امیر المومنین نیز شد فتنه‌های زمان خود بود که بعضی از افراد ساده لوح و سست تقوا به آنها دامن میزدند.

وی ادامه داد: خداوند همواره با گذاشتن امتحانات مختلف بر سر راه بشر سعی در سنجیدن تقوا و ایمان مسلمین دارد، پس باید سعی کنیم از این امتحانات الهی سربلند بیرون بیاییم، چون ایمان مساوی با امتحان است.

این مسئول افزود: در زمان ولایت حضرت علی (ع)، شاهد فتنه های زیادی از سوی کفار بودیم، اما آنچه مشخص است این است که حضرت با تدابیر و ایمان به خداوند از این فتنه‌ها به خوبی بیرون می‌آیند و این امر نشان دهنده دید تیزبینانه این حضرت به مسائل زمان خود است.

امام جمعه موقت شهرستان مبارکه در پایان اذعان داشت: اینکه دشمن با حمله به اعتقادات جوانان سعی در برپایی و ایجاد یک فتنه دیگر دارد که به یاری خداوند این کشور با وجود رهبری همچون آیت الله خامنه ای از گزند دشمنان دور می‌ماند.

انتهای پیام/63013/ن20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول