اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری:

حماسه 9دی تجلی پیوند عمیق مردم با ولایت است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری: پیوند عمیق مردم کشور با ولایت منجر به شکل‌گیری حماسه 9دی شد.

حماسه 9دی تجلی پیوند عمیق مردم با ولایت است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد که در مصلی بزرگ امام خمینی این شهر برگزار شد، با سفارش نمازگزاران به تقوای الهی اظهار داشت: تقوا چیزی جز بندگی خدا و انجام واجبات و ترک محرمات نیست و ضروری است تا با کسب تقوا دل‌های خود را نورانی کنیم.

وی با اشاره به آیات سوره مبارکه قیامت، نام‌های معاد و روز قیامت در قرآن را برشمرد و گفت: خداوند در قرآن کریم برای روز قیامت عنوان‌های متفاوتی بیان کرده و از این طریق افراد را بر توجه بیش از پیش به این موضوع متذکر شده است.

این مسئول تصریح کرد: تبیین معاد و عالم پس از مرگ از اهمیت بالایی برخوردار است و مومنان باید همواره فکر و ذهن خود را به این مسئله مهم توجه بدارند.

امام جمعه شهرکرد در ادامه با تسلیت اربعین حسینی، بیان داشت: این روز بسیار با فضیلت است و فرصتی است تا ارتباط خود را با خداوند متعال و امام حسین(ع) تقویت کنیم.

نکونام همچنین به 13 دی، سالروز ابلاغ پیام تاریخی امام خمینی(ره) به گورباچف اشاره کرد و افزود: در این پیام تاریخی که دربردارنده نکات بسیار مهمی بود، امام(ره) گورباچف را به اسلام و جایگاه آن متوجه و او را نسبت به دام لیبرالیسم هشدار داده بود.

* تحلیل جامع حماسه 9 دی را باید برعهده نسل‌های آینده گذاشت

وی با گرامیداشت 9 دی، به ارائه تحلیلی از این حماسه پرداخت و بیان داشت: تاکنون تحلیل‌های بسیاری در مورد حماسه 9 دی ارائه شده، اما برای اینکه یک تحلیل جامع و کاملی از آن به دست آورد باید آن را بر عهده نسل‌های آینده گذاشت.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: باید زمان بگذرد تا عظمت و حقایق حماسه 9دی بر همگان آشکار شود چراکه این حماسه به سادگی قابل درک نیست.

نکونام با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران با تمام انقلاب‌های به وقوع پیوسته جهان دارای وجوه متمایزی است، ادامه داد: چنین انقلابی از ابتدای رسالت پیامبران تاکنون بی‎سابقه بوده و نظیر آن را نمی‎توان در هیچ برهه‌ای از زمان مشاهده کرد.

* پیوند عمیق مردم با رهبر دینی از  وجوه متمایز انقلاب اسلامی است

وی، پیوند عمیق مردم با رهبر خود را از مهم‌ترین وجوه متمایز انقلاب اسلامی ایران برشمرد و افزود: در زمان انبیاء و ائمه معصومین(ع) هیچ‌گاه مردم با فرستاده الهی رابطه خوبی برقرار نکرده همواره سرکشی و نافرمانی می‌کردند.

این مسئول یادآور شد: این در حالی است که در انقلاب اسلامی پیوند عمیقی بین مردم و رهبری برقرار شده و مردم به این باور رسیده‌اند که باید تنها در برابر رهبر دینی خود خاضع و تسلیم باشند و حماسه 9 دی تجلی همین امر مهم بود.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه ملت ایران اسلامی هیچ‌گاه تحت تاثیر خواص نبوده‌، متذکر شد: خواص در نظام جمهوری اسلامی باید برای بقای خود حرکت عمومی دینی مردم را دنبال کنند.

نکونام افزود: مردم کشور قدرت تحلیل و درک بالایی دارند و این سبب می‎شود تا هیچ‌کس نتواند این مردم را با نام دین فریب بدهد.

وی با بیان اینکه هرچه بر عمر انقلاب افزوده می‎شود، مردم بابصیرت‌تر و آگاه‌تر می‎شوند، ابراز داشت: با گذشت زمان ایمان مردم قوی‌تر و بصیرت آن‌ها روز به روز ارتقا داده می‎شود.

* حماسه 9 دی نشات‌گرفته از ایمان مردم بود

نکونام، هدف از شکل‌گیری حماسه 9 دی را دفاع از ارزش‌های الهی و اسلامی دانست و گفت: حرکت مردم در 9 دی نه از روی سیاست بلکه نشات ‌گرفته از ایمان آن‌ها بود.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری، عبرت‌گیری از تاریخ را فلسفه شکل‌گیری حماسه 9 دی عنوان کرد و متذکر شد: مردم ایران اسلامی همواره از وقایع و رویدادهای تاریخی درس عبرت گرفته و از این عبرت‌ها برای پایداری دین اسلام و حاکمیت ارزش‌های الهی بهره می‌گیرند.

این مسئول خاطرنشان کرد: فتنه همیشه مردم این کشور را تهدید می‌کند برهمین اساس ضروری است تا با ولایت‌مداری بیش از پیش راه را برای نفوذ این فتنه‌ها سد کرد.

انتهای پیام/68004/ن۴۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول