اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو مجلس خبرگان رهبری:

فتنه 88 شباهت‌های بسیاری با فتنه معاویه داشت

خبرگزاری فارس: عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: فتنه 88 شباهت‌های بسیاری با فتنه معاویه ملعون دارد؛ در جنگ نهروان کسانی مقابل امیر حق قرار گرفتند که در جنگ صفین در رکاب ایشان شمشیر می‌زدند.

فتنه 88 شباهت‌های بسیاری با فتنه معاویه داشت

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در حریم مطهر رضوی اظهار کرد: مقام معظم رهبری تصریح فرمودند در برگزاری برنامه‌های 9 دی تنها به حرکت‌های جمعی و احساسی اکتفا نشود بلکه باید تبیینی دقیق از فتنه 88 به مردم ارائه شود.

وی حضور بسیار گسترده و با بصیرت مردم در راهپیمایی نهم دی را مهلک‌ترین ضربه ملت ایران به دشمنان دانست.

 امام جمعه مشهد افزود: در نهم دی حرکت مردمی عظیم و ماندگاری، شبیه حرکت بزرگ ملت در روزهای اول انقلاب به‌وجود آمد و باید در سالگرد این حماسه تلاش شود حرف اصلی ملت ایران، یعنی حرکت در پرتو دین،ولایت‌مداری و تحقق وعده‌های الهی تبیین شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: اگر دقیقا تاریخ را نگاهی بیندازیم درخواهیم یافت که فتنه 88 شباهت‌های بسیاری با فتنه معاویه ملعون دارد، در جنگ نهروان کسانی مقابل امیر حق قرار گرفته‌اند که در جنگ صفین در رکاب ایشان شمشیر می‌زدند.

علم الهدی تاکید کرد: کسانی که در کنار بنیانگذار کبیر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) به مبارزه با رژیم طاغوت می‌پرداختند چنان در پایمردی و ایستادگی با قدرت عمل می‌کردند که حتی به عنوان الگوی مبارزه نیز شناخته می‌شدند.

وی در ادامه تاکید کرد: کار به جایی رسید که در فتنه 88 مقابل تنها نظام الهی کره زمین ایستاده و حتی عکس امام را پاره کرده و پرچم امام حسین (ع) را سوزاندند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: مهمترین عامل بصیرت و یکپارچگی مردم علیه فتنه‌گران علی‌رغم تبلیغات گسترده، ارتباط امت با عاشورا و ولایت فقیه بود.

وی افزود: جنس فتنه‌گران از جنس عمر سعد و شمر است که می‌دانند حقیقت کدام است اما به خاطر حب ریاست و مقام حاضر به حرمت‌شکنی و حق‌ستیزی شدند.

امام جمعه مشهد اظهار داشت: چقدر این کار زشت است که عنصری برای انتخابات ریاست جمهوری با اشخاص پلید، خیانتکار و ضد دین مثل شاه عربستان، شاه بحرین و جورج سورس مشورت کند.

وی افزود: جریان فرصت‌طلب و جاه‌طلب فتنه 88 با هر وسیله‌ای قصد داشتند به رده‌های بالای کشور دست پیدا کنند با همین هدف اراذل و اوباش را به خیابانها کشانده و روز شهادت سرور و سالار شهیدان را به سوزاندن پرچم این مظلوم عالم و لاابالی‌گری مقابل چشم عزاداران ایشان پرداختند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره اینکه هر چه انسان در اطراف این قضایا فکر می‌کند دست قدرت الهی را می‌بیند.

 امام جمعه مشهد افزود: تدابیر هوشمندانه و مدبرانه مقام معظم رهبری در آشکارسازی ابعاد و زوایای پنهان جریان فتنه و حضور هوشمندانه مردم حماسه ماندگار و تاریخی 9 دی ماه را در سراسر کشور رقم زد.

انتهای پیام/70001/ت30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول