اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه مهربان:

9 دی نقطه‌عطف حرکت‌های بیداری‌ اسلامی در جهان شد

خبرگزاری فارس:امام جمعه مهربان گفت: مردم در روز 9 دی بصیرت و وفاداری خود را به امام و ولایت به ‌ظهور رساندند و نقطه‌عطفی برای حرکت‌های بیداری اسلامی در جهان زقم زدند.

9 دی نقطه‌عطف حرکت‌های بیداری‌ اسلامی در جهان شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مهربان، حجت‌الاسلام جلیل جلیلی در خطبه‌های نماز جمعه  این هفته مهربان ضمن سفارش خویش و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، کسب معرفت و بصیرت را از آموزه‌های ارزشمند مکتب عاشورا و قیام سیدالشهدا (ع) عنوان کرد و افزود: هوشیاری در مقابل فتنه‌انگیزی مخالفان و اسلام‌ستیزان نیازمند کسب معرفت و بیداری است و این موضوع با تاسی به مکتب ناب اهل بیت (ع) و بهره‌گیری از پیام‌های عاشورایی محقق می‌‌شود.

امام جمعه مهربان با اشاره به سالروز 9 دی و گرامیداشت این روز تاریخی و ماندگار در تاریخ انقلاب اسلامی ایران گفت: انصافاً مردم در روز 9 دی بصیرت و وفاداری خود را به امام و ولایت به منصه‌ظهور گذاشتند و نقطه‌عطفی برای حرکت‌های بیداری اسلامی در جهان شدند.

جلیلی با اشاره به نام‌گذاری نهم دی به عنوان روز بصیرت و میثاق امت با ولایت اظهار کرد: استان آذربایجان که در ولایتمداری پیشتاز است در این مورد نیز  پیشتاز شد و اهالی این خطه به ویژه تبریز در هشتم دی راهپیمایی عظیم میثاق با ولایت را برگزار کردند که حرکت آنها مقدمه‌ای برای خلق حماسه 9دی در سرتاسر ایران اسلامی شد. 

خطیب جمعه مهربان با اشاره به این حکومت اسلامی با هیچ چیز قابل قیاس و معامله نیست، اظهار کرد: اگر مردم ولایت‌مدار ایران اسلامی احساس کنند که خطری در کمین نظام است با تمام توان به میدان آمده و در دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران لحظه‌ای کوتاهی نمی‌کنند که حماسه 9 دی خود گویای این واقعیت انکارنشدنی است.

امام جمعه مهربان با اشاره به اینکه 9 دی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران ماندگار است، تصریح کرد: باید بصیرت‌افزایی را در اولویت کارهای خود قرار دهیم چرا که به فرموده حضرت علی(ع) کوری، نداشتن چشم نیست بلکه انسان بی‌بصیرت کور است.

جلیلی در ادامه خطبه دوم به نامه تاریخی بنیان‌گذار فقید جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) به گورباچف رهبر سابق اتحاد جماهیر شوروی اشاره کرده و  افزود: شاید کمتر کسی باور می‌کرد وقتی که بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران پیش‌بینی کند که مارکسیست را بعد از این باید در موزه‌ها جستجو کرد، دو سه سال بعد این موضوع به واقعیت تبدیل شود اما اینگونه شد و پیش‌بینی‌های این فیلسوف و عارف الهی مبنی بر فروپاشی بلوک شرق یعنی شوروی و از بین رفتن اردوی سرمایه‌داری به وقوع پیوست.

خطیب جمعه مهربان گفت: امام راحل در نامه تاریخی خود به میخائیل گورباچف، رهبر اتحاد جماهیر شوروی قبل از متزلزل شدن پایه‌های اردوی کمونیستی، در سایه دوراندیشی خود تأکید کرده بودند که موازنه قدرت در دنیا رو به تغییر است و این تغییرات به فروپاشی کمونیسم و بلوک شرق خواهد انجامید.

امام جمعه مهربان افزود: نامه مهم و تاریخی امام راحل به گورباچف در دی  1367 در شرایط خاص تاریخی صادر شد و تأثیرات اساسی و پیا‌مدهای ویژه‌ای در زمینه بیداری اسلامی و پاسخگویی به پرسش‌های فکری بشریت تشنه حقیقت داشت که به ‌عنوان یکی از اقدامات محوری بنیانگذار جمهوری اسلامی در راستای نظریه صدور انقلاب مورد توجه قرار می‌گیرد.

جلیلی گفت: این نامه در شرایطی صادر شد که تحلیلگران و سیاستمداران جهانی در تردید کامل نسبت به آینده اتحاد جماهیر شوروی سابق به سر می‌بردند و تنها در انتظار تجدیدنظرطلبی دنیای کمونیسم بودند و هیچ‌گونه پیش‌بینی مناسبی نسبت به آینده بلوک شرق نداشتند اما امام راحل با برخورداری از یک بینش و بصیرت عمیق نسبت به تحولات جهانی و درک مناسب از مشکلات حاکم بر نظام فکری و سیاسی شوروی سابق، ضمن پیش‌بینی فروپاشی قطعی ساختار ایدئولوژیک حاکم بر بلوک قدرتمند شرق، مبانی و اصول مورد نیاز برای گذر از شرایط تحول را فراروی حکام کاخ کرملین قرار دادند تا آنها با شناخت صحیح از زمان قادر شوند به مسئولیت تاریخی خود نسبت به ملت عمل کنند.

خطیب جمعه مهربان، به پیش‌بینی مقام معظم رهبری از تکرار سرنوشت شوروی برای آمریکا اشاره کرده و افزود: وضعیت کنونی آمریکا همانند وضعیت شوروی سابق در دهه 80 است که نحوه مواجه و برخورد مردم کشورهایی که رئیس جمهور و یا مقامات آمریکایی به آن سفر می‌کنند با آنها همچنین نارضایتی‌هایی که از طرف خود مردم آمریکا مشاهده می‌شود، عواملی هستند که نشان می‌دهد عمر ابرقدرتی آمریکا به سرآمده است.

 

 

امام جمعه مهربان با گرامیداشت 14 دی روز جهاد کشاورزی، این روز را به تمام کشاورزان و فعالان و زحمتکشان این عرصه تبریک گفت و با اشاره به نامگذاری سال 91 به نام سال تولید ملی و حمایت از سرمایه و کار ایرانی از سوی مقام معظم رهبری، بر حمایت از کشاورزان با اعطای تسهیلات کم‌بهره و قرار دادن تجهیزات و امکانات مکانیزه مناسب کشاورزی تاکید کرد و از کشاورزان خواست که در تبدیل کشاورزی سنتی به کشاورزی صنعتی بیشتر تلاش کنند.

جلیلی در ادامه ضرورت توجه مسئولان به هشدارهای مقام معظم رهبری در خصوص وحدت مسئولان را متذکر شده و افزود: دشمنان شکست خورده ایران اسلامی با تمام توان درصدد ضربه زدن به نظام و انقلاب هستند و بزرگ‌ترین عاملی که می‌تواند دشمن را در این راه ناکام بگذارد، وحدت مسئولان و مردم همچنین وحدت بین خود مسئولان است.

خطیب جمعه مهربان گفت: اگر هر کسی به فکر به کرسی نشاندن حرف خود باشد در زمینه شاد کردن دشمن حرکت کرده از این‌رو شایسته است در شرایط فعلی بحث اختلافات علنی نشود چرا که علنی شدن اختلافات به ضرر نظام و مردم است.

انتهای پیام/60008/ق40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول