اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حمل و نقل و پایانه‌های گچساران:

17 مدرسه حاشیه راه‌های گچساران ایمن‌سازی شد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره حمل و نقل و پایانه‌های گچساران گفت: با انجام اقدامات پیشگیرانه، 17 مدرسه حاشیه راه‌ها و جاده‌های گچساران ایمن‌سازی شد.

17 مدرسه حاشیه راه‌های گچساران ایمن‌سازی شد

منصور مختاری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار داشت: طرح ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌ها به منظور ایجاد شرایط سهولت در ایمنی عبور و مرور مطمئن برای دانش‌آموزان در هنگام رفت و آمد به مدرسه اجرایی شده است.

فرهنگ‌سازی رعایت قوانین، بهترین راه کاهش خطرات جاده‌ای

 

وی با اشاره به انجام اقدامات منظم آموزشی و علمی مختلف در راستای اجرای این طرح اظهار داشت: بالارفتن ضریب ایمنی مدارس حاشیه راه‌ها و کاهش تصادفات جاده‌ای از جمله اهداف ایمن‌سازی مدارس است.

مختاری خاطرنشان کرد: اجرای این طرح، نهادینه‌شدن و گسترش فرهنگ رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، ارتقای سطح آگاهی اصول و ضوابط عبور و مرور را به همراه دارد.

رئیس اداره حمل و نقل و پایانه‌های گچساران، کاهش تصادفات و صدمات ناشی از رانندگی و افزایش ضریب ایمنی تردد را از دیگر نتایج اجرای طرح ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌ها عنوان کرد.

مختاری یادآور شد: تأمین ایمنی و سلامت دانش‌آموزان، به‌ویژه دانش‌آموزانی که در مدارس حاشیه راه‌ها مشغول به تحصیل هستند، از جمله وظایف اداره حمل و نقل و پایانه‌ها است.

وی ادامه داد: در این راستا کتابچه‌هایی با مضامین آموزشی قوانین عبور و مرور و با هدف ارتقای ایمنی و افزایش اطلاعات ترافیکی دانش‌آموزان تهیه و در مدارس حاشیه راه‌های گچساران توزیع شد.

مختاری نصب تابلوهای ایمنی هشدار دهنده و اخباری، چراغ‌های چشمک زن، نصب گارد‌یل و سرعت‌گیر با توجه به نیاز مدرسه را از دیگر اقدامات سخت‌افزاری برای ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌های این شهرستان عنوان کرد.

رئیس اداره حمل و نقل و پایانه‌های گچساران آموزش و فرهنگ‌سازی را بهترین راه ایمن‌سازی و کاهش خطرات ناشی از تصادفات جاده‌ای برای دانش‌آموزان و رانندگان دانست.

مختاری افزود: اگر اصول و قوانین راهنمایی و رانندگی به طور ویژه مورد توجه قرار گیرد، کاهش محسوس آمار تلفات ناشی از حوادث جاده‌ای را خواهیم داشت.

انتهای‌پیام/82001/م30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول